Autó MTI 2022. november. 25. 07:54

Tavares: Európa nem tud megfizethető elektromos autókat gyártani

A Stellantis vezetője Indiában gyártatna járműveket Európának is.

A francia-amerikai konszern Ázsiában kívánja bővíteni az elektromos autók gyártását még az európai piacra is, mivel Európában már nem tudja megfizethető áron előállítani azokat – tájékoztatta csütörtökön a sajtót Carlos Tavares, a Stellantis konszern vezérigazgatója.

A Fiat mellett egyebek között a Peugeot és Chrysler márkákat is magában foglaló cégcsoport vezérigazgatója egy szerdán késő este Indiában tartott kerekasztal-beszélgetésen elmondta, hogy amennyiben India az alacsony költségű beszállítói bázisával 2023 végére képes lesz teljesíteni a konszern minőségi és költséghatékonysági feltételeit, az megnyitja az utat az elektromos járművek más piacokra történő exportja előtt. "Európa eddig képtelennek bizonyult megfizethető elektromos autókat előállítani. India számára tehát nyitva áll a lehetőség, hogy megfizethető áron állítson elő elektromos kompaktautókat, mégpedig nyereségesen" – fogalmazott.

A Stellantis nagy összegeket invesztál az elektromobilitási fejlesztésekbe, és a következő évtizedben több tucat elektromos modell gyártását tervezi, de Tavares a múlt hónapban arra figyelmeztetett, hogy a megfizethető árú akkumulátoros elektromos járművek úgy öt-hat év múlva jelenhetnek csak meg a piacon.

Tavares a Stellantis vezérigazgatói tisztségének átvétele óta tett első indiai látogatásán elmondta, hogy cége nem tett le az országban gyártott elektromos autók exportjának tervéről, de ebben még nem született végső döntés. Elmondta azt is, hogy a Stellantis és számára azóta bír nagyobb jelentőséggel az indiai piac, a világ negyedik legnagyobbika, amióta a Ford és a General Motors kivonultak onnan, mert nem sikerült kifizetődő módon megtörniük a japán Suzuki Motor Corp és a dél-koreai Hyundai Motor dominanciáját.

Rámutatott ugyanakkor, hogy a kínai autógyárak is egyre nagyobb teret hódítanak Európában, hogy megfizethetőbb elektromos autókkal nyerjék meg a vásárlókat, miután Kínában, a világ legnagyobb EV-piacán már megelőzték a legtöbb külföldi riválist. "Kína és a nyugati világ között egyre nagyobb a feszültség. Ennek következménye lesz az üzlet szempontjából. Az a hatalom, amely a legjobb helyzetben van ahhoz, hogy kihasználja ezt a lehetőséget, nyilvánvalóan India" – hangsúlyozta Tavares.

A vállalat azt tervezi, hogy jövő év elején piacra dobja első elektromos autóját az országban – a Citroen C3 kompakt autó elektromos modelljét. A Stellantis már most is gyárt saját elektromos motorokat és akkumulátorokat, és tervei között szerepel az akkumulátorcellák gyártása is. Tavares Indiában is helyben akarja beszerezni az EV-alkatrészeket, beleértve az akkumulátorokat is.

"Az elektromobilitás manapság legfeljebb a megfizethetőség szempontjából jelent problémát, mint technológia, már nem" – mondta.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.