A bonyolultnak tűnő helyzet jól mutatja, hogyan alakulnak új iparági szövetségek az elektromos átállás kapcsán.
Négy lengyel elektromos vállalat alapította három évvel ezelőtt az ElectroMobility Poland nevű céget, vagyis az EMP-t elektromos autók gyártására. Az autómárka neve Izera lett, amely a cseh–lengyel határon átvonuló Jizera-hegységre és folyóra utal.
Az alapötlet az volt, hogy az autókat a Volkswagen-csoport MEB elektromos autó platformjára építsék, amelyet többek között a Volkswagen ID.4 és a Skoda Enyaq is használ. Most azonban a lengyelek úgy döntöttek, hogy inkább a kínai Geely platformját használják majd, amelyre a Volvo EX30 és a mára szintén kínai Smart #1 is épül.
A hírek szerint az első Izera egy kompakt SUV lesz, amelyet egy „golfosztályú” kombi (C-szegmens) követhet, valamint egy ötajtós modell.
A kínaiak modern platformját kifejezetten elektromos autókra fejlesztették és nagy rugalmasságot enged meg abban a tekintetben, hogy 180 és 330 centiméter közötti tengelytáv közötti autók építhetők rá, azaz a kompakt autóktól a hosszú luxuslimuzinokig. A lengyelek és a kínaiak közti egyezség révén nemcsak magát a platformot, hanem a kapcsolódó hardvert és szoftvert is használják majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.