Az Ioniq 6 nagyrészt az alacsony légellenállásnak köszönheti messze átlag feletti hatótávolságát.
A Hyundai a nyáron leplezte le a közelmúltban általunk is alaposan letesztelt Hyundai Ioniq 5 villanyautó nagytestvérét, az Ioniq 6-ot, melynek WLTP-szabvány szerinti hivatalos hatótávjára azonban csak most derült fény.
A 2020-ban debütált Prophecy tanulmányautóra épülő újdonság kétféle akkumulátorral készül. A kisebbik 53 kWh, a nagyobbik 77,4 kWh kapacitású, és utóbbival akár 614 kilométeres hatótávot is el lehet érni, már amennyiben 18 colos kerékkel rendeljük meg a kocsit. 20 colos kerekekkel 545 kilométer a hatótávolság.
Alaphelyzetben csak a hátsó kerekek hajtottak, a duplamotoros összkerekes verzió teljesítménye 325 lóerő, ami mellé nem kevesebb, mint 605 Nm-es nyomaték társul. Az 519-583 kilométeres hatótávú csúcsmodell 5,1 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-as tempóra.
A kisebb teleppel szerelt alapmodell WLTP-norma szerinti hivatalos hatótávolsága 429 kilométer. Az Ioniq 6 fogyasztása kiviteltől függően 13,9-16,9 kWh / 100 kilométer magasságában mozog.
A 400/800 V-os rendszert kapott modell DC fronton akár 350 kW-os teljesítmény mellett is tölthető, melynek köszönhetően egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés akár 18 perc alatt letudható. 5 perc alatt ideális esetben akár 100 kilométeres hatótáv is nyerhető.
A 12 colos digitális műszeregységgel és 12 colos középső érintőkijelzővel felvértezett modell 4,85 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,49 méter magas, miközben a tengelytávolsága 2,95 méter.
A rendkívül kis légellenállású (0,21-es együttható), digitális külső visszapillantó tükrös Ioniq 6 forgalmazása egyes európai piacokon még az idén meg fog kezdődni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.