Óriási elbocsátásokba kezdett Kelet-Magyarország egyik legnagyobb munkaadója
Egy év alatt dolgozói 20 százalékát rúgta ki a Jabil.
Egy év alatt dolgozói 20 százalékát rúgta ki a Jabil.
Felhúzta az EU a kínai autók előtt a vámfalat, amit könnyű megkerülni. Kérdés, a szigor segít-e a bajba került európai gyártókon?
A kínai e-autókra kivetett importvámok tartós bevezetése előtti utolsó negyedévben az Egyesült Királyságban több tisztán elektromos autót adtak el, mint a legnagyobb uniós gazdaságban.
A világ több térségében, így Európában is megtorpantak a villanyautó-eladások, de hosszabb távon az elektromosságé a jövő. A járművek lelkének számító akkumulátorok pedig folyamatosan modernizálódnak.
Látványos fordulat közeleg: az európai zöldtechnológia reménysége, a svéd Northvolt komoly nehézségekkel küzd. Technikai problémák, elektromos járművek iránti lanyhuló kereslet, valamint Kína hatalmas dominanciája fenyegeti az európai akkumulátorgyártó jövőjét.
Elsősorban az elektromos autók árának kell csökkennie ahhoz, hogy helyreálljon a piac és a magyar autógyártók is elkerüljék a további visszaesést – mondta lapunknak a Magyar Gépjárműgyártók Egyesületének ügyvezető főtitkára. Kilián Csaba arról is beszél, egyetértenek-e Orbán Viktor kormányfővel a magyarországi autógyárak felsővezetését tömörítő egyesületnél abban, hogy mi az értelme a kínai autógyárakra kivetett európai védővámoknak.
Somlai Bálint cégcsoportja a NER egyik csodájának számít, amely nagyrészt a Magyar Nemzeti Bank (MNB), illetve a jegybankhoz közeli cégek, alapítványok megbízásainak volt köszönhető. A cégek ezúttal brüsszeli forrásból is gyarapodhatnak.
Az amerikaiak egy budapesti termékbemutatón lettek a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány cégének partnerei.
Világszerte továbbra is növekednek az elektromosautó-eladások, ám a bővülés több térségben, például Európában is lassul. Az átmeneti bizonytalanság ellenére minden jel arra utal, hogy a jövő a környezet szempontjából is előnyösebb elektromos hajtásé.
Az e-autók piacának támogatására 11 pontos, 100 milliárd eurós javaslatcsomagot tett közzé a kormány, amelynek nagy része azt szolgálná, hogy a Magyarországon megtelepedő ázsiai gyártók jól járjanak.
Kína vizsgálatot indít a szubvencióellenes uniós gyakorlat ellen annak megállapítására, hogy az EU legújabb intézkedései akadályozzák-e a szabadkereskedelmet.
A kínai árukra kivetett uniós vám nem büntetés - jelentette ki Robert Habeck, a Pekingben tartózkodó német alkancellár, gazdasági miniszter, akit fogadott a Kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) vezetője szombaton.