Autó HVG 2025. március. 28. 07:21

620 millió forintot kérnek ezért a régi sirályszárnyas Mercedesért

Nemcsak az 50-es években, hanem még ma is tiszteletet parancsol a 300 SL 260 km/h végsebessége.

1954-et írtunk, amikor a Mercedes előrukkolt az első SL modelljével, melynek típusjelzése a Super Leicht (szuperkönnyű) német szavak kezdőbetűiből állt össze.

A W198 kódjelű modell 1963-ig maradt gyártásban, és ezen időszakban 1400 sirályszárnyas kupé, illetve 1858 nyitható tetejű roadster hagyta el a gyártósort.

Magyarországon próbáltuk ki ezt a német rendszámos példányt
László Ferenc

A sokak által az évszázad sportautójának tartott és a közelmúltban általunk is kipróbált Mercedes 300 SL-ből most felbukkant egy 1955-ben készült példány, mely éppen új gazdára vár.

Az ezüstszürke fényezésű kocsi motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres benzines egység található, mely egy négyfokozatú kézi váltón keresztül juttatja el 215 lóerős teljesítményét, illetve 274 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering
Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering

A kétajtós sportkupé áttételezéstől függően mintegy 7-9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 260 km/h.

A Hollandiában állomásozó, a közelmúltban szakszerűen és teljeskörűen felújított Mercedes 300 SL árcéduláján 1,55 millió eurós, vagyis átszámítva mintegy 620 millió forintos összeg olvasható.

A hirdetés szerint az autóval 414 kilométert tettek meg a restaurálás óta.

Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering
Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering
Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering
Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering
Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering
Mercedes 300 SL
Gallery Aaldering

A 300 SL-ből 29 darab teljesen alumínium karosszériás, 80 kilogrammal könnyebb példány is készült, melyek értéke több milliárd forintra tehető.

Néhány éve a Mercedes eladta a tulajdonában lévő két 300 SLR Uhlenhaut kupé egyikét, mely 135 millió eurós (54 milliárd forint) kocsi jelenleg a világ legnagyobb értékű autója.

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe
Mercedes

Az utcai használatra is alkalmas versenyautónak tekinthető 300 lóerős különlegességet a Mercedes tesztrészlegének egykori vezetőjéről, az 1989-ben elhunyt Rudolf Uhlenhautról nevezték el.

A világ legdrágább autója ezt megelőzően egy 1962-es Ferrari 250 GTO volt, melyért 2018-ban 48,4 millió dollárt (18 milliárd forint) fizettek.

Ferrari 250 GTO
RM Sotheby’s
Hirdetés