Nemcsak az 50-es években, hanem még ma is tiszteletet parancsol a 300 SL 260 km/h végsebessége.
1954-et írtunk, amikor a Mercedes előrukkolt az első SL modelljével, melynek típusjelzése a Super Leicht (szuperkönnyű) német szavak kezdőbetűiből állt össze.
A W198 kódjelű modell 1963-ig maradt gyártásban, és ezen időszakban 1400 sirályszárnyas kupé, illetve 1858 nyitható tetejű roadster hagyta el a gyártósort.

A sokak által az évszázad sportautójának tartott és a közelmúltban általunk is kipróbált Mercedes 300 SL-ből most felbukkant egy 1955-ben készült példány, mely éppen új gazdára vár.
Az ezüstszürke fényezésű kocsi motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres benzines egység található, mely egy négyfokozatú kézi váltón keresztül juttatja el 215 lóerős teljesítményét, illetve 274 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.


A kétajtós sportkupé áttételezéstől függően mintegy 7-9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 260 km/h.
A Hollandiában állomásozó, a közelmúltban szakszerűen és teljeskörűen felújított Mercedes 300 SL árcéduláján 1,55 millió eurós, vagyis átszámítva mintegy 620 millió forintos összeg olvasható.
A hirdetés szerint az autóval 414 kilométert tettek meg a restaurálás óta.






A 300 SL-ből 29 darab teljesen alumínium karosszériás, 80 kilogrammal könnyebb példány is készült, melyek értéke több milliárd forintra tehető.
Néhány éve a Mercedes eladta a tulajdonában lévő két 300 SLR Uhlenhaut kupé egyikét, mely 135 millió eurós (54 milliárd forint) kocsi jelenleg a világ legnagyobb értékű autója.

Az utcai használatra is alkalmas versenyautónak tekinthető 300 lóerős különlegességet a Mercedes tesztrészlegének egykori vezetőjéről, az 1989-ben elhunyt Rudolf Uhlenhautról nevezték el.
A világ legdrágább autója ezt megelőzően egy 1962-es Ferrari 250 GTO volt, melyért 2018-ban 48,4 millió dollárt (18 milliárd forint) fizettek.
