A francia cég az autóipari konszernek közül a leginkább kitett az oroszországi gyártásnak.
A Renault hétfőn újraindította a termelést moszkvai gyárában – mondta el a Reutersnek a cég szóvivője. A francia autógyártó február végén időlegesen felfüggesztette itt a gyártást, a „logisztikai útvonalak kényszerű megváltoztatása" miatt. A moszkvai üzemben készülnek a Renault Duster, Captur, Arkana valamint a Nissan Terrano modellek.
A Renault igazgatósága döntött úgy, hogy a nemzetközi szankciók betartása mellett – a francia állam jóváhagyásával, amely a Renault fő részvényese –, nem hagyja el az oroszországi piacot.
A Renault ugyanakkor azt is közölte, hogy az alkatrészellátás helyzete egyelőre instabil, ezért inkább nem tesznek jóslatokat arra vonatkozóan, hogy meddig tudnak üzemelni – mondta a Renault moszkvai szóvivője.
A Renault-csoport számára nem csak a gyártás miatt fontos Oroszország, hanem Franciaország után a második legnagyobb piacot jelenti: a 2021-ben 38 százalékos piaci részesedéssel, több mint 560 ezer autó eladásával képviselték itt magukat.
A legnagyobb kérdés a franciák számára a Ladákat gyártó Avtovaz, amely szintén Renault-tulajdon és az orosz piac egyharmadát uralja. A Renault pedig több mint 2 milliárd eurót fektetett be a megmentésébe.
Nem a Renault az egyetlen francia cég, amely Oroszországban maradt, annak ellenére, hogy az ország megtámadta Ukrajnát. Nem szüntette be működését a Leroy Merlin lakberendezési és kertészeti lánc, az Auchan és Decathlon áruházak sem.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.