Az új 7-es sorozat csúcsmodellje bőven több mint 600 lóerős teljesítménnyel fog rendelkezni.
A BMW 1977-ben dobta piacra első 7-es sorozatú felsőkategóriás szedánját, melynek aktuális hatodik generációja 2015 rója az utakat.
Utóbbi 7-es a közelmúltban esett át a szokásos ráncfelvarráson, és nyílt titok, hogy már javában zajlik az utódjának a fejlesztése. A jelenlegi G11-es szériát váltó új G70-es sorozat hivatalos leleplezésére várhatóan az idei év második felében kerül majd sor.
A kifutó 7-es modellben 4, 6, 8 és 12 hengeres motorok, illetve adott esetben plugin hibrid hajtásláncok találhatók. A típus természetesen dízelmotorral is rendelhető, egy 730 Ld-vel nemrégiben 1440 kilométeres távolságot tettek meg egy tankolással.
Az utódot V12-es egységgel már biztosan nem fogják szerelni, és esetében minden korábbinál fontosabb szerephez jutnak majd a különböző hibrid kivitelek. Ezenkívül pedig i7 néven várhatóan egy teljesen elektromos testvérmodellt is kap az új 7-es BMW.
A csúcsot az új 760i jelentheti, melynek 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorja az előzetes információk alapján 635 lóerős teljesítményű és 750 Nm-es nyomatékú lesz. Ugyanez a motor található egyébként a nemrégiben kijött csúcs 5-ösben, az M5 CS-ben is.
Emlékeztetőül, a nemrégiben nyugdíjba küldött és általunk is alaposan letesztelt M760Li-ben lévő 6,6 literes biturbó V12-es erőforrás eleinte 610 lóerős volt, majd pedig az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt 585 lóerősre szelídítették.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.