A parancsnoki UAZ még a Lada Nivánál is hosszabb életútra tekinthet vissza.
A jó öreg UAZ-469-et, vagyis a parancsnoki UAZ-t még 1971-ben, tehát idestova 51 éve dobták piacra. A legszebb az egészben, hogy ez az 1977-es keltezésű Lada Nivánál is öregebb modell mind a mai napig gyártásban van, sőt Magyarországon is forgalmazzák.
Az UAZ-469 egy ideje Hunter néven szerepel a kínálatban, Expedíció nevet viselő csúcsváltozata pedig minimum 8,07 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Viszonyításképp, egy fullextrás összkerék-hajtású 129 lóerős lágyhibrid Suzuki Vitara jelenleg 7,8 millió forintba kerül.
Az UAZ Hunter Expedíció elsősorban divatos kétszínű fényezéséről, egyedi lökhárítóiról, masszív gallytörő rácsáról, illetve 16 colos lemezfelnikre szerelt, 235/85-ös méretű BF Goodrich All-Terrain terepgumijairól ismerszik meg.
Az alapmodellnél 1,4 centiméterrel nagyobb hasmagasságú modellhez alapáron jár az oldalsó fellépő, a tetőcsomagtartó, illetve az elektromos csörlő. A motorháztető alatt egy 134,6 lóerős teljesítményű, illetve 217 Nm nyomatékú 2,7 literes szívó benzinmotor található.
Az ötfokozatú kéziváltóval, kapcsolható összkerékhajtással és hátsó differenciálzárral rendelkező, 130 km/h végsebességű UAZ Hunter Expedíció orosz alapára 1 274 000 rubel, vagyis átszámítva mintegy 5,21 millió forint.
A 1 007 000 rubeltől (4,12 millió forint) induló, Hunter Classic néven jegyzett alapmodell magyarországi alapára 6,68 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.