A 2022-re teljesen újratervezett versenyautók nem veszítenek leszorítóerőt, ha utolérik az előttük haladó kocsikat.
A tavalyi szezonban látott F1-es autók konstrukciója köszönőviszonyban sincs a 2022-es kocsikéval, köszönhetően annak, hogy az aerodinamikai csomagot az előzéseket megkönnyítendő módon teljesen áttervezték. A számítógépes szimulációk 500 ezer GB adattal szolgáltak, és ezek feldolgozása egy Intel i9 processzoros csúcskategóriás otthoni számítógéppel közel 500 évig tartana.
Végeredményül az idei Forma-1-es autók az eddigi 35 helyett mindössze 4 százalékot veszítenek a leszorítóerejükből, amennyiben 20 méteres távolságból követik az előttük haladót. Az utolérést megelőző pillanatokban pedig 46 helyett mindössze 18 százalékos a leszorítóerő veszteség.
A 2022-es versenyautók szárnyai sokkal egyszerűbb felépítésűek lettek. A leszorítóerő többsége immár nem ezeknek, hanem az úgynevezett "ground effect"-nek, az autók alján kialakuló szívóhatásnak köszönhető. Hasonló "talajhatás" elven működő aerodinamikai csomagos kocsikkal legutóbb négy évtizeddel ezelőtt találkozhattunk az F1-ben.
Előzésekben tehát várhatóan több lesz idén, mint eddig, abban pedig egyelőre csak bízni tudunk, hogy emiatt izgalmasabbak is lesznek a versenyek. Melyekből konkrétan nem kevesebb, mint huszonhármat terveznek megrendezni a március 10-12-én Bahreinben elstartoló idei szezonban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.