Az Ionity rendszerében elérhető töltőpontok száma a közeljövőben több mint a négyszeresére fog nőni.
Az Ionity bejelentette, hogy 700 millió euróból, vagyis mintegy 258 milliárd forintból jelentős európai terjeszkedésre készül.
A villanyautók számára szupergyors töltési lehetőséget kínáló hálózat 24 európai országban jelenleg 1500 töltőponttal rendelkezik, és a tervek arról szólnak, hogy 2024-ben már 7000 töltőt lehet majd használni az Ionity hálózatában.
A BMW, a Daimler, a Ford, a Hyundai és a Volkswagen által pénzelt Ionity maximum 350 kW-os DC teljesítményt képes leadni, szemben a normál DC töltők jellemzően 50-75 kW-os, illetve az AC egységek 11-22 kW-os értékével. A legnagyobb teljesítményt, 270 kW-ot a Porsche Taycan képes felvenni.
Ionityn jellemzően 30-40 perc alatt megoldható egy nagy akkumulátorral szerelt villanyautó 80 százalékra történő feltöltése. Ezért viszont magas árat kell fizetni, 1 kWh listaára 280 forint, szemben az otthoni 37 forinttal, illetve az egyéb töltők jellemzően 100-140 forintos árazásával. Megjegyzendő, hogy az Ionity listaára különböző opciókkal jelentősen csökkenthető.
A nemrégiben általunk alaposan letesztelt luxus villanyautó, a Mercedes EQS maximum 200 kW-tal tölthető Ionityn, és az első évben ingyenes a korlátlan töltés. Magyarországon jelenleg öt, autópálya melletti helyszínen található Ionity-töltő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.