Tech HVG 2024. december. 17. 18:58

Miért nem működik jól mostanában a tévé? Mikor fog? Megjöttek a Vodafone válaszai

A fa alá már nem kerül be a tévészolgáltatás minőségét érezhetően javító frissítés a Vodafone-nál – mondja a pesszimista. Az optimista inkább úgy fogalmaz: a OneTV ígéret szerint sok mindent megoldó komolyabb szoftverfrissítéséig már nem kell sokat aludni.

10–15 másodpercig tart egy csatornaváltás, nem működő funkciók kerülnek ki a felhasználókhoz, lassú a rendszer és túl gyakran lefagy. Kedden délelőtt írtuk meg ezt a Vodafone tévés előfizetőinek életéről – a vállalat reakciója nélkül, miután arra hiába vártunk. Cikkünk megjelenését követően néhány órával megérkezett a részletes magyarázat.

A Vodafone Magyarország tévészolgáltatása korábban a Vodafone Csoport által biztosított Vodafone TV platformon volt elérhető, idén ősszel kezdődött meg az átállás az új OneTV platformra. Az új televíziós platformot a svájci Nagra-Kudelski fejleszti a Vodafone Magyarország számára. Az új rendszerre való átállásra azért van szükség, mert a vállalatnak le kell válnia a Vodafone Csoport rendszereiről – írják, hozzátéve, hogy „ez egy technológiai szempontról rendkívül komplex folyamat”. A Vodafone szerint amikor szeptemberben megkezdték az új tévés rendszer bevezetését, már akkor jelezték előfizetőiknek, hogy a platform 2025-ben „válik véglegessé”, addig pedig „az ügyfelek visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztik”.

A vállalat közölte, nem tartja korrektnek cikkünket, „mivel olyan októberi problémák is szerepelnek benne, amelyeket már hónapokkal ezelőtt javított a fejlesztő”. Erre egyedüli példának a PIN-kód indokolatlan sokszori bekérését említették. (Eredeti cikkünk megjelenése után a Vodafone kérésére egyértelművé tettük az anyagban, hogy a felhasználók médiaboxaira valóban hibásan kiküldött szoftvert azóta javították.) A cég szerint vannak olyan panaszok, melyek nem műszaki hibát jeleznek, egyszerűen más szemlélet alapján fejlesztett funkciókról van szó, ilyen például a „vissza” gomb átvariálása.

A kérdés, amire sokan keresik a választ, hogy a 2025-re ígért „véglegessé válás” mikor fogja azt jelenteni, hogy kényelmesen használható az előfizetett szolgáltatás. Ezzel kapcsolatban azt írta a vállalat, hogy

„a platformhoz, az applikációhoz, valamint a webes felülethez januárban érkezik új frissítés, amely jelentős mértékben hozzájárul majd az ügyfélélmény növeléséhez. A frissítés rövidíti majd a csatornaváltások között eltelt időt, orvosolja a profilválasztással megfogalmazott problémákat (amennyiben az ügyfél csak egy profilt hoz létre, akkor a profilválasztást a rendszer automatikusan átugorja), megkülönböztető jelzésekkel lesz ellátva a felvétel funkció a rögzíthető és a már rögzített tartalmak esetében, gyorsabbá válik a műsorújság és a mini műsorújság betöltése, továbbá optimalizálja a felhasználói felület feliratait és a visszalépés funkciót.”

A OneTV applikáció esetében a frissítést követően az előbbiek mellett a lejátszó követni fogja az eszköz forgatását, így könnyítve a tartalom megtekintését, továbbá a csatornák között egyetlen újmozdulattal is lehet majd váltani.

A napokon belül nevet váltó Vodafone Magyarország válasza úgy zárul: a OneTV platform végleges működési módjának kialakításáig az ügyfelek türelmét és elnézését kérik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 17. 19:30

Őrült árakkal és őrült sikerrel kezdte, majd őrült nagyot bukott a Crazy Eddie

„Áraink ő-r-ü-l-t-e-k!” – szólt a szlogen, amelyet állítólag a 70-es 80-as években többen ismertek New Yorkban, mint a Coca-Colát, miközben a cég reklámarca sokak szerint Donald Trump stílusára is óriási hatással volt. De mint kiderült, az őrült árairól és még őrültebb reklámjairól elhíresült Crazy Eddie nevű elektronikai üzletlánc tulajdonosa, Eddie Antar, már a kezdetektől csaló praktikákkal növelte a profitot, melyből bőségesen juttatott népes rokonságának is. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.