Nehezen indul a korábbi Vodafone TV lecserélése a hamarosan One névre váltó szolgáltatónál, megszámlálhatatlanul sok panasz olvasható netszerte. A cég valójában nem válaszol, csupán nagyon kedves, de valójában semmiről nem szóló reakciókat ad – és folytatja a OneTV-s frissítések kiküldését.
Nagy átalakulás előtt áll a Vodafone, amit 2023 elején vásárolt fel a 4iG és a Magyar Állam. Ezek közül a leginkább szembetűnő változás, hogy januártól búcsúzik a magyar piacról a Vodafone márka, és (lényegében elhagyva az első öt betűt) One néven folytatja a cég.
A brit telekommunikációs vállalat sokáig csak mobilszolgáltatóként volt jelen Magyarországon, majd a UPC felvásárlása révén az otthoni szolgáltatások terén is megvetette a lábát. A Vodafone márka eltűnésével párhuzamosan a tévészolgáltatást is érinti egy jelentős változás, ami úgy tűnik, rengeteg ügyfélnél okozott bosszúságot.
A korábbi Vodafone TV helyébe ugyanis egy új platform, a OneTV lép, ami messze nem pár logó és felirat lecserélését jelenti. Az ügyfelek egy alapjaiban új rendszert kapnak, amelyen egyszerre jelennek meg a lineáris, tehát hagyományos tévécsatornák, az on-demand tartalmak (például a tévécsatornák elmúlt egy hétben sugárzott műsorai) és a streamingplatformok tartalmai (Netflix, Max stb.).
A Vodafone az elmúlt időszakban folyamatosan küldi ki a frissítést a tévés beltéri egységekre, és az ügyfél nem is tud ez ellen mit tenni: az egész folyamat automatikus, és kötelező érvényű. A frissítés után minden megváltozik, máshogy működik, mint korábban – ez már akkor is elégedetlenségi hullámokat vetne a kezdeti időszakban, ha minden jól működne. A visszajelzések alapján azonban egy porszívónyi porszem csúszhatott a gépezetbe, és tele van hibákkal az új rendszer.
A Vodafone Facebook-oldala, valamint a One mobilalkalmazás androidos értékelései szerint számos, komolynak tűnő problémát tapasztalnak az ügyfelek. Ezek közül az egyik legsúlyosabb – amiről sokan írnak –, hogy a csatornák lapozása nagyon lassú. Van, aki szerint 8 másodperc is lehet, de láttunk nem egy olyan véleményt is, ami 10–15 másodperc feletti várakozási időről szól. Egy egyszerű tévécsatorna-váltásnál ez valóban elfogadhatatlanul lassúnak tűnik, arról nem is beszélve, hogy sokan rendszeres lefagyásokról is írnak, amit csak áramtalanítással lehet „megoldani”. Néhány beszámoló arról is szól, hogy bizonyos esetekben a tévéadás sem indul el, csak gondolkodik a médiabox percekig.
A zavaróan lassú működés sokaknál a teljes OneTV rendszerre jellemző, egyes menüelemek szaggatva, vagy alig töltenek be, és arra is érkeznek panaszok, hogy az új felület nagyon nehezen kezelhető. A távirányító működésében is van változás, olyan alapvető területeken is, mint a „vissza” gomb működése.
A OneTV a profilokat is bevezette, és érthetetlen módon akkor is megjelenik a választóképernyő, ha az adott eszközön csak egyetlen profil van – tehát semmi értelme. De jelentősen kavarodott a korábban felvett műsorok kezelése, nem lehet felbontást állítani a beállításokban, és az időzített kikapcsolás funkció is kámforrá vált.
Akik eddig szülői felügyeleti funkciót használtak, azok ezután nem fognak: a jelszót minden csatornaváltásnál kéri a rendszer – igaz, ezt elvileg egy frissítéssel már javították.
Beszédesek a OneTV mobilkalmazásának értékelései. Az app az androidos Play Áruházban cikkünk írásakor több mint 650 értékelés alapján 1,7 csillagon áll az ötcsillagos rendszerben, az iPhone-os App Store-ban az alkalmazást pedig több mint kétszázan értékelték már, összegezve 1,5 csillagra.
Sokan abban bíztak, hogy a frissítés után néhány nappal egy kicsit majd javul a helyzet, de az eddigi visszajelzések alapján nem így lett. Többen a fogyasztóvédelem bevonásával, illetve a szolgáltatás lemondásával fenyegetőznek. Ez egyébként szinte minden nagyobb változásnál megtörténik, ám most a konkrét – szerkesztőségünk által is tapasztalt – panaszok fényében életszerű forgatókönyvnek tűnik, hogy sokan valóban nem akarnak hónapokon vagy éveken át 15 másodperces csatornaváltásokkal és más hasonló kényelmetlenségekkel bajlódni.
A Vodafone nem válaszol, csak reagál a közösségi felületeken és az alkalmazásboltokban megjelent panaszokra, de ezek jellemzően csak annyiból állnak, hogy sajnálják, és majd jobb lesz. Más, érdemi válaszoknak nem leltük nyomát a különböző felületeken. (Az átállásról szóló tájékoztató oldalt itt találja.)
A Vodafone-t mi magunk is megkérdeztük. A sajtóosztályon válaszokat ígértek, ám azok napokon át nem érkeztek meg. Amint megjönnek, frissítjük cikkünket. Cikkünk megjelenése után a Vodafone jelezte, hamarosan válaszolnak a kérdésekre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.