Nem elég, ha vannak töltők, egyre inkább számít az is, milyenek.
Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA), amely a 15 legnagyobb európai autógyártót képviseli, az elektromos autók töltési infrastruktúrájával kapcsolatban kettős problémára hívta fel a figyelmet legfrissebb kimutatásában. A szervezet szerint nem csak a töltők általános hiánya jellemző az egész régióban, hanem az is, hogy közülük nagyon kevés a ténylegesen gyorsnak számító egység.
Kimutatásaik szerint az EU-ban jelenleg elérhető nagyjából
225 000 nyilvános töltő közül csupán 25 000 alkalmas gyorstöltésre, vagyis 22 kW-nál nagyobb teljesítményre.
Az egyes országokra vonatkozó adatok rendkívül változatos képet mutatnak: a gyorstöltők teljes hiányától Máltán át a lettországi 81 százalékig. A legnépesebb és legjelentősebb államokban jóval alacsonyabb a gyorsállomások aránya: 28,7 százalék Spanyolországban, 16,4 százalék Németországban, 9,4 százalék Olaszországban és 8,2 százalék Franciaországban. Hollandiában, a legtöbb töltőponttal rendelkező országban (64 236) viszont mindössze 3,6 százalékuk kínál gyorstöltést.
Magyarország nem áll rosszul e téren: az 1008 nyilvános töltő közül 283 darab 22 kW feletti teljesítményű, ami 21,9 százalékos részarányt jelent.
Egy elektromos autó töltése a 200 000 alacsony technológiájú töltő valamelyikével akár egy egész éjszakát is igénybe vehet – ezt a tényt az egyik legfontosabb akadálynak tekintik az elektromobilitás szélesebb körű elfogadása előtt a szervezetnél. Ezzel szemben egy nagy kapacitású gyorstöltő használatával ez kevesebb mint egy órára csökkenthető. A gyorstöltők azonban még mindig csak töredékét (11 százalékát) teszik ki a hálózatoknak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.