Elkezdte megnyitni eddig zárt töltőhálózatát a kaliforniai cég, amelynek kapcsán érdekes lesz majd figyelni, milyen árversenyt indíthat el mindez a villámtöltő-hálózatok árazásában.
Elon Musk még a nyáron tett bejelentést, hogy hamarosan a Tesla töltőállomásokat más elektromos autók is használhatják. A mintegy 25 000 gyorstöltőjének felszabadításával pedig újabb komoly bevételi forrásra tehet szert a kaliforniai cég.
Első körben inkább még inkább tesztnek tekinthető program indult Európában. Hollandiában– mint a Tesla magyar nyelvű közleményében is olvasható – 10 állomás lesz elérhető külsősöknek, azonban, hogy ezeket használni lehessen, le kell tölteni a Tesla alkalmazását. Az töltőállomásokat csak CCS kábelcsatlakozóval rendelkező autók tudják használni. A Tesla közölte azt is, hogy a saját autóikat használók vannak előnyben, figyelni fognak arra, hogy csak ott tölthessen más is, ahol van elegendő szabad kapacitás.
Az árakat illetően a cég azt mondja területenként eltérő lesz a díjazás, de Hollandia esetében a 0,57 euró/kWh tekinthető mérvadónak, amelyet a Tesla kommunikált a külsős felhasználóknak. Összehasonlításképpen ugyanitt, az egyik legnagyobb villámtöltő-hálózat, a nálunk is jelenlévő Ionity például 0,79 eurót kér kilowattóránként az egyszeri felhasználóknak, míg Ionity előfizetéssel ez az összeg 0,35 euróra csökkenthető egy kilowattóráért.
A Tesla Supercharger hálózata valóban nagy lehetőséget kínál főleg a nagyobb egyenáramú töltést is fogadó elektromos autók számára. A legújabb generációs egysége az úgynevezett V3-as töltő akár 250 kW-os töltési teljesítményt kínál, amivel mindössze 15 perc alatt jó pár száz kilométer hatótáv nyerhető.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.