A tuningcégek többségében ugyanakkor egyelőre csak a hagyományos motorokhoz nyúlnak, amiben sokkalta több tapasztalatuk van.
Az Audi Q8 a márka egyik zászlóshajója és a közel öt méter hosszú kupé-SUV-t a német márka plug-in hibrid változatban is kínálja. A legerősebb, a 60 TFSI e hajtáslánca összesen 462 lóerő leadására képes, a végsebessége eléri a 240 km/h-t, és 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
Az ABT-cég, amely az Audi egyik legrégebbi tuningműhelye ezt a modellt is kezelésbe vette és nem csak a motorteljesítmény növelésével foglalkoztak, hanem a megjelenését is átdolgozta.
Az ABT a 3.0 literes V6-os turbómotorjának vezérlőegységét programozta át, amelynek révén a belső égésű motor teljesítménye 340 LE-ről és 450 Nm-ről, 408 LE-re és 500 Nm-re nőtt. Az Audi Q8 60 TFSI modell ennek nyomán immár összesen 530 LE-s teljesítményű.
A német tuner hivatalosan nem közölte, milyen menetdinamikai javulást értek el, de a nagyobb teljesítmény miatt valószínűsíthető, hogy 0-100 km/h-s sebességnél néhány tizedet tudtak faragni a korábbi időből. Elektromos üzemmódban a hatótávolság nem változott, mivel az elektromos hajtás részeit nem érintette semmilyen fejlesztés.
Az esztétikai tuning az ABT aerodinamikai elemeit tartalmazza, mint az új légterelő és az első kerékívek közelében lévő betétek valamint három különböző ABT Sport felnit is kínálnak hozzá. A 22 colos GR felniket fényes és matt fekete színben, illetve 21 colos GR-F keréktárcsákat, ugyanilyen színekben, a HR-F jelűt pedig 22 és 23 colos antracit színben adják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.