Audi bemutatta a Grandsphere nevű tanulmányát.
A német gyártó megmutatta, milyen hangulatúnak képzeli el a jövőben csúcsmodelljeit. A hagyományos felépítésű járművektől már kellően eltávolodott Grandsphere természetesen majdnem teljesen önvezető és elektromos hajtású.
A koncepció a Skysphere tanulmányautót követi, amely egy olyan roadster, amely gombnyomásra a tengelytávját is változtatni képes, a Grandsphere pedig egy négyajtós limuzin, amely leginkább az új generációs Audi A7/A8-as típusok előnézetét szolgálja.
A Grandsphere kabintere leginkább egy világos nappalinak tűnik, kormánykerék például csak igény szerint hívható elő a kocsiban, ha valaki vezetni szeretne. Grandsphere is előrevetíti a márka tervezett EV jövőjét, a teljesen elektromos hajtásláncot és akár 4. szintű autonómiát ígér. Az autonómia ezen fokán a kormánykerék és a pedálok visszahúzódnak a karosszériába a teljesen vezető nélküli élmény érdekében. Ez lehetővé teszi az utasok számára, hogy az autózást, mint luxusélményt éljék meg és közben akár pezsgőzzenek.
A koncepciót a Volkswagen-csoport prémium Platform Electric (vagy PPE) alapjain képzelték el, amely az A6 E-Tron, Q6 és a Porsche Macan EV modellek alapját is adja majd a gyártás során.
A tengelyek közötti akkumulátormodul kapacitása 120 kilowattóra, amely két villanymotort táplál tengelyenként. A Grandsphere koncepció maximális teljesítménye 710 LE és 960 Nm-es nyomaték. Az Audi becslései szerint a Grandsphere akár 750 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel és mindössze 10 perc alatt képes visszanyerni 300 kilométert az akkumulátor töltési képességének köszönhetően, ami 270 kilowatt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.