Autó hvg.hu 2021. szeptember. 21. 10:39

A Tesla uralja teljesen a villanyautós közbeszédet

Nem meglepő módon megkerülhetetlen szereplő, ha az elektromos autózás kerül szóba.

Mivel az elektromos autók választéka is egyre szélesebb, egy hazai kutatásban arra voltak kíváncsiak, milyen témák izgatják ezzel kapcsolatban az embereket. Alapvetően a középkategóriás – 10-15 millió forint közötti – autók kerültek szóba, melyik típusok generálják a legtöbb figyelmet. A SentiOne által végzett felmérés eredménye egy e-autó Social Index, ami azt mutatja, melyik típusról beszélnek a legtöbbet.

A kategóriában legnépszerűbb e-autó a Tesla 3 lett 1915 Social Index pontszámmal, annak ellenére, hogy az eladásokat tekintve az első 15 modell között nem találkozhatunk vele. A Nissan LEAF (1415) és A Hyundai Ioniq (1292) követik a második és harmadik helyen, a legjobb öt között a BMW i3 és a Skoda ENYAQ iV szerepel még.  A legjobb tízbe három KIA is bejutott.

SentiOne

A legkedveltebb téma az új, lítiumalapú szilárdtest-akkumulátorok megjelenése volt, de sokat beszéltek a netezők arról is, hogy elkezdődött az elektromos autók gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. A harmadik legnépszerűbb diszkurzus a júniustól újra igényelhető állami támogatásokról szólt. 

Vizsgálták a pozitív és a negatív tartalmakat is. Az e-autózás előnyeiként többször említik az internetezők az alacsony fenntartási költségeket, az akkumulátorok kiemelkedő teljesítményét, a kényelmes városi használatot, és a környezetvédelmi szempontokat is. Többen panaszkodnak viszont az autók magas ára miatt, és negatív témák között a töltési veszteség is felbukkan. Új szókapcsolatot is alkottak az elektromos autózás kapcsán a netezők, a „hatótávpara” 535-ször szerepelt az elmúlt időszakban, utalva arra, hogy a gyártók által meghatározott hatótáv a valóságban egy töltéssel tényleg megtehető-e, vagy sem. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.