Szupermodern műszerfalat kapott az új Renault-emblémát büszkén viselő újdonság.
A Renault a Müncheni Autószalont használta fel arra, hogy fellebbentse a fátylat vadonatúj elektromos autójáról, a Megane E-Tech Electricről, melyet a német rendezvényen mi is alaposan körbejártunk.
A megújult Renault-embléma nemcsak a kocsi elején és hátulján, hanem a jobb oldalt elhelyezett töltőpont kis ajtaján is tetten érhető. Az első kilincsek süllyesztettek, a hátsók pedig a C-oszlopba vannak rejtve.
Az egyedi Z-formájú menetfényt kapott újdonság 18-20 colos kerekeken gördül. A 4,21 méteres hossz mellé 1,78 méteres szélesség és 1,5 méteres magasság, illetve 2,7 méteres tengelytávolság társul. Az 1524 kilogramm alaptömegű kocsi csomagtartója 440 literes.
A 26 vezetéstámogató megoldással felvértezett új Renault utasterében összesen 30 liternyi hely jut a kisebb dolgoknak. A nagy kijelzőkkel felvonultató infotainment rendszert a Google-féle Androidra állította át a francia gyártó, ezenkívül pedig a vezeték nélkül használható Apple CarPlay és Android Auto mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A Nissan Ariya által is használt CMF-EV platformta épülő Megane alapmotorja 130 lóerős teljesítményű, illetve 250 Nm-es nyomatékú, az erősebb kivitel pedig 218 lóerős, illetve 300 Nm-es produkciót ad elő.
A 0-ról 100-ra akár 7,4 másodperc alatt felgyorsuló, 160 km/h-ra korlátozott végsebességű modell 40-60 kWh kapacitású akkumulátorral, illetve 300-470 kilométeres WLTP-hatótávval rendelkezik. 130 kW-os DC gyorstöltő esetén 30 perc alatt akár 300 kilométeres hatótáv is nyerhető, AC fronton pedig maximum 22 kW-ot tud a technika.
A kereskedésekbe várhatóan a jövő év elején megérkező Megane E-Tech Electric európai alapára 40 000 euró (14 millió forint) magasságában alakulhat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.