A 2.5 literes, öthengeres benzinmotor jellegzetes hangulatát nagyon lehet kedvelni.
Egy igazán régivágású, sajátos karakterű modell legújabb generációját dobta piacra az Audi. Megérkezett az új RS3-as 400 lóerővel és márkára jellemző öthengeres, 2.5 literes motorral.
Az ötajtós és szedán változatban egyaránt elérhető modell motorja 500 Nm-es nyomatékot ad le és az összkerék-hajtás mellett azt is megoldották, hogy a driftelést is támogassa a hajtási-rendszer. Az új RS3 megkapta azt az úgynevezett RS Torque Splitter technológiát, amely egyénileg változtatható módon osztja meg a nyomatékot a hátsó kerekek között. Az elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló képes arra, hogy a nyomaték akár 100 százalékát egyetlen kerékre összpontosítsa.
Egyenes vonalon is elég fürge az új RS3, a 0-100 km/h-t mindössze 3,8 másodperc alatt éri el. A végsebessége 250 km/h-ra korlátozott alapból, de ha valaki megvásárolja az RS Dynamic csomagot, akkor máris 290 km/h-val gazdálkodhat, emellett még kerámia fékeket is kaphat.
Az Audi 33 milliméterrel kiszélesítette az első nyomtávot is az előző RS3-hoz képest, így a karosszéria is szélesedett, ami igazán jót tesz a megjelenésnek.
Az Audi RS3 Sportback és RS3 Sedan a nyár végével lesz megrendelhető Európában. Németországban az áraik az ötajtós és szedán változattól függően 60 000 euró (21,5 millió forint), illetve 62 000 eurónál (22,2 millió forint) kezdődnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.