A középmotoros sportkocsi 4 és 6 hengeres erőforrásokkal rendelhető.
A nemrégiben hazánkba is megérkező brit sportmárka, a Lotus leleplezte vadonatúj modelljét, az Emirát, amely egy "személyben" váltja a korábbi Elise, Exige és Evora típusokat, és egyben a gyártó utolsó belsőégésű motoros modellje.
A 2000 lóerős elektromos hiperautó, az Evija kistestvérének tekinthető, 20 colos kerekeken gördülő Emira 4,41 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,23 méter magas, a tengelytávolsága pedig 2,57 méter.
Az 1405 kilogramm alaptömegű sportkocsi egyik motorja az AMG-től érkezik, az A45 S-ben és CLA 45 S-ben 421 lóerőt produkáló 2 literes 4 hengeres turbós erőforrás jelen esetben 360 lóerős teljesítményt ad le, még pedig a már jól ismert nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül.
A másik motor a Toyotától származik, ez a 3,5 literes kompresszoros V6-os egység 400 lóerőt és 430 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre. A 0-ról 100-ra 4,5 másodperc alatt felgyorsuló hatfokozatú kéziváltós, illetve hatfokozatú automata váltós újdonság végsebessége 290 km/h.
A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú, a középre szerelt érintőképernyő 10,25 colos.
Az ülések mögött 208 liternyi csomag fér el, a középmotor mögötti csomagtartóba pedig további 151 liternyi cókmók pakolható be.
A 72 000 eurós (25,5 millió forint) alapárú Lotus Emira forgalmazása 2022-ben kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.