Az európai kisdízelek elterjesztését lényegében anno a francia márkák kezdték el.
A francia márkák mindig is élen jártak a dízelautók gyártásában a hetvenes évek vége óta, amikor is Nyugat-Európában igazán beindult az olcsóbb gázolaj használata.
A Peugeot-Citroen és Renault is évtizedeken át fejlesztette a hamarosan karrierjük végéhez közeledő gázolajos erőforrásait. A Renault a napokban jelentette be, hogy felhagy a „dCi” motorokként ismert erőforrásai fejlesztésével, amelyek egyébként jelenleg is tökéletesen megfelelnek a károsanyag-kibocsátási előírásoknak.
A Renault lépésében az is szerepet játszik, hogy a korábban bejelentett várható Euro 7-es károsanyag-kibocsátási szabványok olyan szigorúnak ígérkeztek, amit hagyományos motorokkal már gyakorlatilag nem lehet teljesíteni.
A dízelolajról való átmenet ennek is köszönhetően jelentősen felgyorsult Európában, ahol a dízelmotoros járművek értékesítése még 2015-ben is 50 százalék volt a teljes piacból, mára ez az érték 28,8 százalékra esett vissza.
Az IHS Market cég szerint pedig legalább 20 autómodellből 2021-ben már nem is kínáltak dízelmotorokat: a Volkswagen Polótól kezdve, a Renault Scenicen át a Nissan Micrán át, a Honda Civic-ig.
Papíron tényleg sokkal zöldebbek lettek az autók Európában
Hivatalosan 12 százalékkal csökkent egy év alatt az autók CO2-kibocsátása Európában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.