László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Mutatjuk, hogy hogyan fest egy Volkswagen Bogár és egy Rolls-Royce szerelemgyereke.

A Volkswagen Käfer gyártása 1938 végén kezdődött meg, az utolsó példány pedig 2003 nyarán látta meg a napvilágot. Az első igazi népautót 1978 januárjáig gyártották szülőhazájában, Németországban, az utána készült Bogarak pedig Brazíliában és Mexikóban készültek.

És a Bogarak közül csak egyetlen példány fest így:

László Ferenc

A mellékelt fotókon látható, jelenleg Las Vegasban lévő kabrió nemes egyszerűséggel VolksRolls névre hallgat.

László Ferenc

A régi Rolls-Royce-ok stílusjegyeit felvonultató Volkswagen egy amerikai zenész és énekes, Liberace tulajdona volt.

László Ferenc

Liberace először a 70-es évekbeli olajválság idején használta az egyedi díszítésű autót, melynek eredetileg fehér színe volt és a későbbiekben kapta meg jelenlegi fényezését.

László Ferenc

Az akkori Rolls-Royce-ok teljesítményét általában nem hozták nyilvánosságra, azt viszont tudni lehet, hogy a Bogarakba szerelt 1,2-1,6 literes 4 hengeres farmotorok a 70-es években 34-50 lóerőt adtak le.

László Ferenc

 

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.