Az előző hónaphoz képest kicsit javult a helyzet, de májusban még mindig nagyon kevés új személyautó talált gazdára.
A közelmúltban írtunk arról, hogy idén áprilisban a koronavírus-járvány következtében mindössze 270 682 új autót adtak el az Európai Unióban, ami éves szinten 76,3 százalékos visszaesést jelentett. Az ACEA, vagyis az Európai Autógyártók Szövetsége most nyilvánosságra hozta a májusi adatokat, melyek már javulást mutatnak, de az önfeledt mosoly időszaka még messze nem jött el.
Májusban az EU országaiban 581 161 új személyautó talált gazdára, ami 52,3 százalékos csökkenést jelent az előző esztendő ötödik hónapjában eladott 1 217 259 darabos mennyiséghez képest.
A legnagyobb, mintegy 76,2 százalékos visszaesést Horvátországban regisztrálták, ezenkívül a portugáloknál és a spanyoloknál jegyzett 74,7, illetve 72,7 százalékos zsugorodás is igen jelentős.
A nagy piacok közül a németeknél, a franciáknál és az olaszoknál körülbelül 50 százalékkal kevesebb új autó fogyott idén májusban, mint tavaly májusban.
Magyarországon az elmúlt hónapban 6 472 új autót adtak el, ami éves szinten 54,5 százalékos visszaesést jelent.
A piac legkisebb mértékben Cipruson zsugorodott, ahol idén májusban 29,4 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban. Ezenkívül a szlovén és a belga piac is viszonylag kis veszteséggel vészelte át a májust.
Az idei év első 5 hónapjában 41,5 százalékkal csökkentek az új autók európai eladásai, Magyarországon pedig 25,7 százalékos visszaesést tapasztaltak a gyártók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.