A BMW megtartotta ígéretét: a Studie Concept 4 túlméretezett "veséi" a sorozatgyártású 4-es szériának is a szerves részét képezik.
Sokáig azt gondolhattuk, hogy a bajorok csak az ilyen és ehhez hasonló gigászi típusokra rajzolnak jókora veséket, tavaly szeptemberben azonban leleplezték a teljesen más ligában focizó 4-es koncepciót, melynek frontrészére ugyancsak méretes hűtőrács került.
A BMW ígéretet tett arra, hogy a Concept 4 gigantikus veséit a sorozatgyártású 4-es széria is megörökli, és erre most sor is került. Íme a teljesen új BMW 4-es kupé:
A rendszámtáblával ékesített hűtőrácshoz a testvérmodell 3-as sorozattól eltérően nem érnek hozzá a fényszórók, melyek a 8-as szériáéhoz hasonló elvékonyított formát kaptak. Hasonlóképp a hátsó lámpák is vékonyabbak és szélesebbre lettek húzva, mint a 3-as BMW esetében.
Az újdonság egyébként körülbelül így mutatna emberi méretű hűtőráccsal:
Az elődjénél 12,8 centiméterrel hosszabb, 2,7 centiméterrel szélesebb, 0,6 centiméterrel magasabb, illetve 4,1 centiméterrel hosszabb tengelytávú 4-es BMW nyomtávja 18-23 milliméterrel szélesebb lett, a tengelyenkénti tömegeloszlás viszont maradt 50:50-es. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor mögötti csomagtartó 440 literes.
Az alapmodell a 420i, melynek 2 literes 4 hengeres benzinmotorja 184 lóerőt, illetve 300 Nm-t ad le, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 240 km/h végsebességhez elegendő. Az ugyancsak 2 literes 4 hengeres benzines egységgel szerelt 430i 258 lóerős, illetve 400 Nm nyomatékú, ennek a 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló modellnek a végsebességét már elekronika korlátozza 250 km/h-ra.
Az 510 lóerősnek ígérkező új M4-es érkezéséig a 374 lóerős, illetve 500 Nm nyomatékú 3 literes 6 hengeres benzinmotorral szerelt M440i xDrive jelenti a csúcsot. A 48 V-os lágyhibrid technikával megspékelt sportmodell 4,5 másodperc katapultál 0-ról 100-ra.
A 420d az egyetlen dízelváltozat, melynek 2 literes 4 hengeres erőforrása 190 lóerőt, illetve 400 Nm-t ad le. A lágyhibrid dízelverzió opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető, 0-100-as szintideje pedig 7,1-7,4 másodperc. Minden típusba 8 fokozatú automataváltót szerelnek, az M4 viszont várhatóan kézikapcsolású váltóval is rendelhető lesz.
Az árakról egyelőre nem beszélt a BMW, német lapértesülések szerint a 4-es BMW várhatóan 1 500 euróval (525 ezer forint) lesz drágább a hasonlóan motorizált 3-as sorozatnál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.