Autó hvg.hu 2020. május. 12. 17:30

A Bugatti La Finale méltó búcsú lenne a benzinmotoros autózástól

Ha nem is hivatalos az alábbi formaterv, de hangulatában elég jól beleillik a Bugatti irányvonalába.

A Bugatti vitán felül az egyik legexkluzívabb autógyártó a világon. A franciaországi Molsheimben működő márka autóit mindig is komoly kultusz övezte, nincs ez másként két legutóbbi modellje, a 2006-ban megjelent Veyron, majd örököse, a Chiron esetében sem.

Ezekből a járművekből összesen 500-500 darab készült, amelyek a maguk korában birtokolták a leggyorsabb autó címet is. Most Serkan Budur dizájner tett gesztust a márka felé és elképzelte, milyen autóval köszönhetne el a belsőégésű motorok jellemezte korszaktól a Bugatti.

Serkan Budur
Serkan Budur
Serkan Budur

A LaFinale nevű koncepció a Bugatti-stílus megfelelő továbbgondolása, viszont szándékosan vannak rajta olyan mechanikai elemek, melyeket egy benzines autóban kedvelni lehet, mint például a nyitott motortér.

A koncepció szemmel láthatóan épít a jelenlegi modellekre is: nemcsak a Chiron kupolaszerű tetővonalára, hanem a kéttónusú fényezéssel a világ egyik legszebb autójának tartott Bugatti Type 57SC Atlantic modellre is visszautal.

Serkan Budur
Serkan Budur
Serkan Budur
Serkan Budur

A Veyronnal és a Chironnal ellentétben viszont Budur az alkotásában nem a márka hírhedt W16 motorját használja a koncepciójához, hanem egy elképzelt V12-es motort, ami szerinte jobban igazodik a formatervéhez.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés