Naponta 126 milliárd forint nagyjából. Elképesztő nagyságrendek.
A német autóipari ágazat egyik ismert szakértője Ferdinand Dudenhöffer számításai szerint nagyságrendileg 360 millióba kerül naponta a legnagyobb német autóipari gyártóknak a leállás.
A duisburgi egyetem professzora szerint a tavalyi év során összesen 530 milliárd eurós árbevételt jegyezhetett a három nagyvállalt, amely bevételek után közel 15 százalékot, 80 milliárd eurót kellett kifizetniük értékcsökkenésre és kamatokra. Ezek az állandó tételeik és kötelezettségeik továbbra is fennállnak, annak ellenére, hogy a termelés áll, az értékesítés pedig lefagyott.
A kiadások legnagyobb része most is a bérköltség, annak ellenére, hogy sok helyen állásidőt, vagy rövidített műszakbért fizetnek a gyártók. A szakember éves szinten 220 munkanappal számol, így jön ki a napi 360 millió eurós kiadás.
Az egész magyar gazdaságot megrengeti az autógyárak leállása
A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.