A japán gyártó nemcsak azokra a piacokra fókuszál, melyeket éppen fojtogat a CO2-kvóta.
Az idén hatályba lépett CO2-kvóta miatt az Európai Unión belül értékesített új személyautók után a gyártóknak komoly büntetést kell fizetniük, amennyiben flotta szinten átlépik a 95 grammos értéket. Ami 100 kilométeren körülbelül 4,1 literes benzin-, illetve 3,5 literes gázolajos fogyasztásnak felel meg.
Egyes gyártók várhatóan több milliárd eurós büntetést fizetnek majd, a Toyota viszont kivételt képez, hiszen ez a japán gyártó már hosszú ideje az alacsony károsanyag-kibocsátású hibrid modellekre fókuszál. Legalábbis Európában.
Ellenben az Egyesült Államokban kicsit más a helyzet. Ezen a piacon a Toyota az ezredfordulón vezette be az első Tundra pickupban debütált, majd pedig a hasonló alapokra épülő Sequoia SUV-ban is megjelent I-Force motort, melynek V8-as csúcsmodellje 4,7 literes volt.
A 2007-es generációváltáskor megérkezett az új I-Force erőforrás, mely 5,7 literes V8-as egység nem kevesebb, mint 381 lóerős teljesítményt, illetve 544 Nm-es nyomatékot ad le.
Mára ez a motor alaposan elöregedett, de I-Force Max néven érkezőben az utódja. A 2021-ben debütáló Tundrába szerelendő új generációs motor termékcsalád várhatóan a Lexusokból érkező V6-os egységekre épül, lesz belőle hibrid változat is, és több mint valószínű, hogy a csúcsmodell továbbra is marad V8-as kivitelű.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.