Bár a régi hagyományokkal ellentétben nem csak hátul, hanem mindenhol hajt, vélhetően igen komoly élmény lehet ennek a Ladának a vezetése.
És mindez 9,6 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 193 km/h végsebességhez elegendő.
Érkezőben azonban egy a WTCC-múlttal is rendelkező Vesta Sportnál sokkal komolyabb orosz fejlesztés, ami nem más, mint a Granta Proto. A könnyen kikövetkeztethető módon a Lada Grantára épülő újdonság egy R5-ös fejlesztéseket felvonultató, bukócsöves merevítést kapott raliautó, melyet az MR-motorsport az orosz bajnokságban kíván rajthoz állítani.
A turbóval megfújt benzinmotor nem kevesebb, mint 350 lóerős teljesítményt ad le a négy kerékre, a pilótának pedig egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltót kell a lehető legjobb ritmusban kezelnie.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.