Látszik, hogy a bajok most a nagy nyugati piacokon vannak, így hiába is teljesít a mi régiónk még szépen.
Az idén áprilisban már a nyolcadik egymást követő hónapban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártó vállalatok képviseleti szervezete, a brüsszeli ACEA pénteken publikált jelentése alapján. A közép-európai térségben viszont emelkedett a forgalomba helyezések száma.
Az ACEA kimutatása szerint áprilisban 1,303 millió új autót állítottak forgalomba az Európai Unióban, 0,4 százalékkal kevesebbet, mint 2018 áprilisában.
A csökkenés már a nyolcadik hónapja, tavaly szeptember óta tart, amikor 23,5 százalék volt a visszaesés éves bázison. Októberben 7,3 százalékkal, novemberben 8,0, decemberben 8,4 százalék volt az éves csökkenés. Januárban 4,6 százalékkal, februárban 1,0 százalékkal, márciusban pedig 3,9 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban.
Egy évvel ezelőtt, 2018 áprilisában 9,9 százalékkal nőttek a forgalomba helyezések 2017 áprilisához képest.
Történelmi mélyponton a dízelek, a Tesla Model 3 pedig jött és tarolt
A legnagyobb piacok közül az idén áprilisban Németországban 1,1 százalékkal csökkentek, Nagy-Britanniában pedig 4,1 százalékkal estek vissza a forgalomba helyezések. Spanyolországban viszont 2,6 százalékos növekedést regisztráltak, Olaszországban 1,5 százalék, Franciaországban 0,4 százalék volt a növekedés.
A forgalomba helyezések elsősorban a közép-európai térségben növekedtek az idén áprilisban, összességében 4,6 százalékkal. Magyarországon áprilisban az egy évvel korábbinál 3,0 százalékkal több, 12 412 autót helyeztek forgalomba. Romániában 13,9 százalék, Lengyelországban 3,7 százalék, Szlovákiában 5,8 százalék volt a növekedés.
"Történelmileg így alakult" - megroppanthatja a magyar gazdaságot a német autóipar gyengélkedése?
Gondok vannak a BMW-nél és a Daimlernél is, a Mercedes felfüggesztette a kecskeméti gyár bővítését, a robotok és a digitalizáció terjedése a német autógyárakat is elviheti Magyarországról - csak néhány anyag az elmúlt napokból, amelyekben a magyar autóiparral foglalkoztunk a hvg.hu-n.
Az idei első négy hónapban 2,6 százalékkal 5,3 millióra csökkent az Európai Unióban a forgalomba helyezések száma 2018 első négy hónapjához képest. Németországban 0,2 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, Olaszországban 4,6 százalékkal kevesebbet, Franciaországban 0,4 százalékkal kevesebbet, Spanyolországban 4,5 százalékkal kevesebbet, Nagy-Britanniában 2,7 százalékkal kevesebbet.
Januártól áprilisig Magyarországon 46 746 új autót állítottak forgalomba, 7,0 százalékkal többet az előző évinél. Romániában 22,8 százalékos, Lengyelországban 0,9 százalékos, Szlovákiában 0,1 százalékos volt az éves növekedés, míg Csehországban 10,4 százalékkal csökkentek a forgalomba helyezések.
Az idén áprilisban a Volkswagen-csoport márkáiból helyeztek forgalomba a legtöbbet az Európai Unióban, 323 ezret, 3,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ezen belül a VW márka forgalomba helyezései 7,2 százalékkal 147 ezerre csökkentek. Az év első négy hónapjában a Volkswagen-konszern márkáiból 1,282 milliót helyeztek forgalomba, 3,0 százalékkal kevesebbet, VW márkából pedig 592 ezret, 3,2 százalékkal kevesebbet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.