Állítólag nincs, aki lepapírozhatná az új járműveket.
Immáron fél éve nem sikerült Budapest új negyedik generációs Skoda-Solaris Trollino trolibuszait forgalomba állítania a BKK-nak – írja az Omnibusz blog.
Mint ismeretes, a BKK még 2014-ben, sokszori próbálkozás után, végre megrendelhette az opciókkal együtt 108 darabos új budapesti trolibuszflotta első tagjait a Skoda-Solaris konzorciumtól. Ennek egy még 2015-ben megérkezett, egy másik rész 21 busz viszont csak tavaly 2018 december 5-én. Mindenesetre végre megjöttek, ennek ellenére ezek a trolik az elmúlt több mint öt hónapban még egyetlen egyszer sem jelentek meg Budapest útjain, nem hogy utasforgalomban, de még próbajáraton sem.
Az oldal értesülései szerint igencsak prózai okai van annak, hogy az új trolibuszokkal még nem utazhatunk. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) utódszervezeténél, azaz az Információs és Technológia Minisztérium Közlekedési Hatóságnál, a bürokráciacsökkentés nyomán éppen azoktól a szakemberektől váltak meg, akik az új trolibuszok forgalomba helyezési papírjait, engedélyeit kiállíthatnák.
Mint írják, úgy tűnik ennek nyomán az idén, alig néhány jármű kapott Magyarországon új típusbizonyítványt, és sorban állnak a buszok, teherautók, köztük több új típusú személygépkocsi is, hogy végre megkapják a bizonyítványukat. Az elbírálás viszont nem érkezési sorrendben történik, hanem „fontosság” szerint, ami úgy tűnik, az új típusú személyautók elsőbbségét jelenti.
Az Omnibusz rákérdezett a BKK-nál, hogy a korábbi ígéreteikhez híven tudják-e tartani az ez év tavaszi forgalomba állást, de egyelőre választ nem kaptak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.