A szervezet szerint a parkolót nem arra használják, amire való, így az ingázók, akiknek a legnagyobb szükségük lenne a helyekre, kiszorulnak onnan.
Díjfizetés bevezetését javasolja a kelenföldi P+R parkolókban a Közlekedő Tömeg. A szervezet azért tenné fizetőssé a parkolást, mert szerintük sokan nem úgy használják a parkolót, mint ahogyan kellene, így sokan – általában pont az ingázók, akik miatt a parkolók épültek – már nem tudnak megállni a vasútállomás közelében, kiszorulnak a környező utcákba. Facebook-oldalukon azt írják, hogy a P+R parkolókban mára általánossá vált a tartós lakossági és üzleti célú járműtárolás. Ezáltal a parkoló eredeti célja, Budapest központjának forgalomcsökkentése sérül, mivel a napi ingázóknak már nem jut parkolóhely.
A szervezet szerint díjfizetés bevezetésével el lehetne riasztani azokat, akik napokig vagy akár hetekig tárolják a parkolóban autójukat.
A napi rendszerességű parkolást megengedő, azonban a tartós járműtárolást távol tartó használati díj bevezetését kezdeményezzük a parkolót üzemeltető Budapest Közút Zrt.-nél
– írják. A Közlekedő Tömeg szerint szükséges
- a Budapest Közút által üzemeltetett egyéb P+R-eknél alkalmazott díjszabás bevezetése (350 Ft-ért parkolási lehetőség egész napra), illetve
- amennyiben az adott jármű 2:00 előtt hajtott be a parkolóba, és reggel 7:00 után hagyja el azt, úgy a parkolásért 1500 Ft felárat kellene fizetni.
Utóbbival a szervezet szerint minden járműtulajdonost ösztönöznének arra, hogy még a reggeli csúcsforgalom előtt elhagyja a parkolót, helyet adva az ingázóknak. A parkolókban már jelenleg is rendszámfelismerő be- és kiengedő felügyeleti rendszer üzemel, így minden szükséges forgalmi adat rendelkezésre áll, valamint a díjfizetéshez szükséges infrastruktúrát is kiépítették korábban, így a Közlekedő Tömeg szerint a parkoló fizetősség tétele csak az önkormányzaton múlik.