Ez az igen limitált darabszámban készült járgány sikerrel kombinálja egymással egy személyautó kényelmét és elegenciáját egy valódi terepjáró extra képességeivel.
Leonyid Iljics Brezsnyevnek a Szovjetunió vezetőjeként szüksége volt egy olyan autóra, melynek nem okoz gondot, ha igen rossz minőségű úttalan utakra téved vele a sofőr és legmagasabb beosztású utasa.
Erre a célra remekül megfelelt volna a hazánkban meglepő módon mind a mai napig forgalmazott UAZ 469-es parancsnoki jármű, de ennek eleganciája és kényelme elmaradt a az elvárásoktól. A GAZ M-24-es személyautó, vagyis a Volga kényelmi és reprezentációs szempontból ugyan megfelelt volna, ez a típus azonban nem igazán volt használható kemény terepen.
A leleményes orosz mérnökök azonban gyorsan előjöttek a megoldással, vagyis a két típus összeházasításával. Így született meg az UAZ 469 terepjáró technikájára épülő, de Volga kasztnit viselő GAZ 24-95-ös típus, melyből végül mindössze öt példány készült. A kézzel összeszerelt különleges típusból Brezsnyeven kívül végül a honvédelmi minisztérium is kapott néhány példányt.
A normál Volgához képest 10 centiméterrel megemelt és speciális terepgumikat kapott GAZ 24-95 mogzatásáról egy 2,4 literes lökettérfogatú és 95 lóerős benzinmotor gondoskodott. Brezsnyev elsősorban vadászatokon használta a "divatterepjáróját", mely a mai SUV-ok többségétől eltérően egy valódi kőkemény terepjáró volt, csak éppen az akkori átlagnál divatosabb külcsínt és kényelmesebb belsőt kapott.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.