Az áramvonalas jármű működésében többek közt a villámgyors 5G mobilhálózat is komoly szerepet játszik.
Ha a környezetbarát közlekedés, illetve a sofőr nélkül autók kerülnek szóba, akkor ma még kevesen gondolunk Oroszországra, hiszen az ilyen jellegű fejlesztések nem pont onnan erednek. Még akkor sem, ha például az UAZ nemrégiben demózott már egy plugin hibrid járgányt.
A közelmúltban hazánkba visszatért Kamaz most azonban előrukkolt egy igencsak ígéretesnek tűnő fejlesztéssel, ami nem más, mint egy teljesen autonóm működésre képes, tisztán elektromos meghajtású kisbusz. A szemrevaló formatervű újdonságot Kazanyban mutatták be, és az elsők között a tatár elnök, Rustam Minnikhanov próbálta ki.
A lezárt területen belül megtartott bemutató során a jármű mintegy 650 métert tett meg emberi beavatkozás nélkül, igaz sebessége még nem az igazi: a Kamaz 1221 típusú jármű 10 km/h-val haladt, ráadásul egy teljesen egyenes, oldalt korlátokkal védett szakaszon.
Az alumínium vázas, négykerék kormányzású buszban többek közt USB-portokat is elhelyeztek a fejlesztők, melyek révén a jövőbeli utasok egyszerűen és gyorsan tölthetik majd a telefonjaikat és egyéb kütyüiket.
A lézeres érzékelőkkel és radarral is felvértezett autó adatforgalmát a legmodernebb 5G mobiltechnológia segítségével bonyolítják le, mely stabil 1,2 Gbit/s-os sebességgel, illetve 6-8 milliszekundumos válaszidővel rendelkezik. A 8-12 személyes Kamaz 1221 sorozatgyártása várhatóan 2021-ben kezdődik majd meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.