Autó hvg.hu 2018. június. 13. 09:26

Itt egy ötlet az ország talán legzsúfoltabb kerékpárútjának problémájára

Budán, a Lánchídtól az Batthyány térig tartó járdaszakaszon gyakorlatilag folyamatosan hömpölyögnek a sétálók és a biciklisek. Egymásnak elég sok bosszúságot okozva.

Érdekes megoldási javaslattal állt elő Biczók Péter, közlekedés- és városfejlesztő, az Universiteit van Amsterdam és Bicyclize tervező iroda munkatársa az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút budai rakparti, legkonfliktusosabb szakaszának biztonságosabbá tételére – írja az Index oldalán elérhető Kerékpáragy blog.

Biczók javaslata szerint a kerékpáros forgalmat levennék a sétányról, és a Csalogány utca–Lánchíd között a Bem rakpartra terelnék. Az átmenő (autó) forgalom tiltása érdekében a Bem-rakpart egyirányúsodna, minden saroknál váltakozó irányba (lásd ábra).

Minden utca ugyanúgy elérhető gépjárművel is, sőt parkoló helyet se kell elvenni a lakosoktól, üzletektől. Hasonlóan a Bem-rakpart építése közbeni helyzethez, amikor két irányban haladt az autós közlekedés ott.

blog.bicyclize.com

A kérdés azért is aktuális, mert a Lánchíd közeljövőbeli felújítása alkalmat adhat a környék revitalizására.

A nap fotója: hegyekben álló szemét torlaszolja el a budapesti bicikliutat

Ilyen az, amikor szó szerint lehetetlenné válik a kerékpárúton történő közlekedés.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.