Budán, a Lánchídtól az Batthyány térig tartó járdaszakaszon gyakorlatilag folyamatosan hömpölyögnek a sétálók és a biciklisek. Egymásnak elég sok bosszúságot okozva.
Érdekes megoldási javaslattal állt elő Biczók Péter, közlekedés- és városfejlesztő, az Universiteit van Amsterdam és Bicyclize tervező iroda munkatársa az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút budai rakparti, legkonfliktusosabb szakaszának biztonságosabbá tételére – írja az Index oldalán elérhető Kerékpáragy blog.
Biczók javaslata szerint a kerékpáros forgalmat levennék a sétányról, és a Csalogány utca–Lánchíd között a Bem rakpartra terelnék. Az átmenő (autó) forgalom tiltása érdekében a Bem-rakpart egyirányúsodna, minden saroknál váltakozó irányba (lásd ábra).
Minden utca ugyanúgy elérhető gépjárművel is, sőt parkoló helyet se kell elvenni a lakosoktól, üzletektől. Hasonlóan a Bem-rakpart építése közbeni helyzethez, amikor két irányban haladt az autós közlekedés ott.
A kérdés azért is aktuális, mert a Lánchíd közeljövőbeli felújítása alkalmat adhat a környék revitalizására.
A nap fotója: hegyekben álló szemét torlaszolja el a budapesti bicikliutat
Ilyen az, amikor szó szerint lehetetlenné válik a kerékpárúton történő közlekedés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.