Megérkezett a bajor márka legújabb divatterepjárója, a negyedik generációs X5-ös.
A kereskedésekbe idén novemberben begördülő vadonatúj X5-ös 3,6 centiméterrel hosszabb és 6,6 centiméterrel szélesebb az elődjénél, ami minden korábbinál nagyobb beltérrel kecsegtet. Nem mellesleg a tengelytávolság is 4,2 centiméterrel nőtt, és immár 2,975 méteres.
A design nem lett merőben új, hanem egyfajta evolúciónak tekinthető a kifutó modelljének külcsínjéhez képes, az új X5-ös több tekintetben a nemrégiben kijött X4-esre emlékeztet.
Motorok terén a 30d jelenti a belépőszintet, mely 265 lóerős teljesítményt és 620 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre. A benzines erőforrásokat kedvelők számára készül a 40i változat a maga 340 lóerős teljesítményével és 450 Nm-es nyomatékával.
Később érkezik a 400 lóerős és 740 Nm-es 50d, és biztosra vehető, hogy már javában folyik a 600 lóerőnél is erősebb M változat fejlesztése is.
A 18-22 colos kerekeken gördülő új X5-ös alapáron LED-fényszórókat vonultat fel, felár ellenében pedig 600 méterre elvilágító lézerlámpa is rendelhető hozzá. Ebben a típusban debütál a gyártó 7.0-s operációs rendszerét futtató vadonatúj fedélzeti számítógépe, mely a mai trendeknek megfelelően két darab 12,3 colos kijelzőn jeleníti meg a digitális műszereket és az egyéb információkat.
Az autó különböző funkció nemcsak a kijelző nyomkodásával, hanem többek közt hangparancsokkal és gesztusokkal is elérhetők. Említést érdemel továbbá az okostelefonos nyitási/indítási lehetőség, a továbbfejlesztett sávtartó és parkoló asszisztens, a 3D grafikás új HUD, a nyolc gyári parfümillat, a 8 centiméteres karosszéria emelést/süllyesztést lehetővé tevő légrugózás, illetve a négyféle üzemmódot támogató offroad csomag.
A kizárólag nyolcsebességes automataváltóval szerelt új BMW X5 (G05) csomagtartója 645 literes és az ülések ledöntésével egészen 1860 literig bővíthető. A hazai listaárak egyelőre ismeretlenek, német források szerint a legolcsóbb X5-ös valamivel 70 ezer euró (22,2 millió forint) alatt fog elstartolni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.