Az amerikai autógyártó érkezőben lévő Roadster modellje igen nyomatékos, de pontosan mennyire?
Amikor a Tesla nemrégiben bejelentette az állóhelyzetből mintegy 1,9 másodperc alatt 100-ra felgyorsulni képes Roadster villanyautót, akkor többek közt azt is kihangsúlyozta, hogy az elképesztő járgány 10 000, nem elírás, tízezer Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy nem sok ez egy kicsit akkor, amikor még a 8 literes négyturbós W16 motoros Bugatti Chiron is "csak" 1 600 Nm-t szabadít rá a kerekekre?
Bizony sok, azonban érdemes alaposabban megnézni a 400 km/h végsebességűnek ígért Tesla Roadster specifikációit, melyben a nyomaték szekcióban konkrétan az szerepel, hogy "Wheel Torque", nem pedig a megszokott "Torque". Az autógyártók pedig szinte minden esetben az utóbbi, nem a kerekeken, hanem a motoron mért nyomatékot szokták megadni.
Jason Fenske kiszámolta, hogy a körülbelül 1 000 lóerős Tesla Roadster hagyományos értelemben vett nyomatéka mintegy 1 027 Nm, ami még mindig brutális érték, de köszönőviszonyban sincs a hangoztatott 10 000 Nm-es gyári adattal. Emberünk elvégzett néhány további számítást, melyek szerint a 840 lóerős és 1 043 Nm nyomatékú Dodge Demon benzinzabáló izomautó kerekeken mért nyomatéka első sebességi fokozatban mintegy 14 000 Nm.
Elképesztő értékek ezek akkor, amikor egy mai megfizethető átlagos személyautó motorjának nyomatéka 150-300 Nm magasságában mozog.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.