A japán gyártó kis méregzsákja könnyebb, feszesebb és gyorsabb lett az elődjénél. A Balatontól nem messze sikerült üléspróbát vennünk az új Swift Sportban.
A Suzuki hazai képviselete egy kétnapos menetpróbát szervezett a Balaton környékére, melyet eredetileg a Swift Sport köré építettek volna fel. A modell azonban olyan új, hogy egyelőre csak egyetlen példány érkezett hazánkba, ráadásul ezt az erősen előszériás példányt még vezetni sem nagyon lehet. Ez a "bajnoksárga" fényezésű konkrét autó egyenesen Frankfurtból érkezett, nemrégiben ez volt kiállítva az ottani autókiállításon.
Swift Sport helyet tehát csak Balenókat, Igniseket és SX4 S-Crossokat tudtunk vezetni, és hát ezekről a nem éppen friss modellekről kevés újdonságot tudunk elmondani. A suzukisoktól próbáltuk megtudakolni, hogy mikortól és milyen áron lesz elérhető itthon a Swift Sport, ám csak azt a választ kaptuk, hogy az ismeretlen árú sportmodell forgalmazása valamikor jövőre fog megkezdődni.
Szemrevaló és könnyű
No, de akkor lássuk, hogy külsőleg miben különbözik a Swift Sport egy normál Swifttől! A legerősebb Swift lépcsős kialakítású, nagy nyílású, méhsejtmintás hűtőrácsot kapott, ezenkívül pedig szénszálas dombornyomásra lehetünk figyelmesek a hűtőrácson, az első alsó spoileren, a küszöbspoilereken és a hátsó diffúzor-szerű képződményen. A vékony küllős, 17 colos könnyűfém keréktárcsákon 195/45-ös sportgumik feszülnek, ezenkívül pedig a kúpos kialakítású, széles fényvisszaverő felületű dupla kipufogóvégek, a hátsó diffúzor és a tetővégi spoiler mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Egyébként pedig az autó élőben sokkal jobban mutat, mint fotókon.
A menetkész tömeg kevesebb, mint 1 tonna, egész pontosan 970 kilogramm, vagyis az elődjénél 80 kilogrammal könnyebb a hétféle színben készülő új Swift Sport, ami nem mellesleg 20 milliméterrel nagyobb tengelytávval, illetve 40 milliméterrel szélesebb első és hátsó nyomtávval bír. A karosszéria 15 milliméterrel alacsonyabb és 40 milliméterrel szélesebb lett, ami sportosabb viselkedést vetít előre.
Stabilan az úton
Elődeihez hasonlóan az új Swift Sport is Monroe első lengéscsillapítókkal rendelkezik, a kanyarstabilizátorok vastagsága megnövekedett, és a rögzítőpontokon a stabilizátorok teflon fészkekbe illeszkednek. A kerékagy és a kerékcsapágyak egyetlen egységet alkotnak, a csapágyak közötti távolság pedig nőtt, ami így együtt kanyarodáskor 15 százalékkal növeli a kerekek dőlési merevségét.
A hátsó felfüggesztés úgy lett kialakítva, hogy nagyobb sebesség mellett is korrekt stabilitást biztosítson. A hosszlengőkart külön az új Swift Sporthoz tervezték, az új modell kerékösszetartási merevsége az elődéhez képest 1,4-szeresére javult, a kerékdőlés merevsége pedig közel háromszorosára. Elődjéhez hasonlóan az új Swift Sport is Monroe hátsó lengéscsillapítókkal rendelkezik, melynek átdolgozott szelepszerkezete és optimalizált csillapítóerő-karakterisztikája jobb irányíthatóságot és kezelhetőséget eredményez.
Ez persze egyelőre még csak ígéret, az első menetpróbáig e tekintetben nem tudunk nyilatkozni.
Milyen belül?
A piros belső elemekkel tűzdelt, alapvetően fekete utastérben a fő műszerek kontrasztos színeikkel mindig jól láthatóak, az új töltőnyomásmérő és olajhőmérséklet-mérő műszerek pedig tovább fokozzák a sportos hangulatot. A Swift Sportba félkagyló ülések kerültek, melyek rásimulnak a sofőrre és első utasára, mi azonban egy kicsit túl puhának találtuk ezeket az ülőalkalmatosságokat. Az utastérben felhasznált műanyagok túlnyomó része kopogósan kemény, de nem is emiatt fogjuk szeretni ezt a kis méregzsákot.
A lyuggatott bőrrel bevont, D-alakú kormánykerékbe már nem tudunk belekötni: a kormányak remek a fogása, szatén felületét pedig zongorafekete kiegészítők és vörös keresztöltések egészítik ki. Ezenkívül krómbevonatos váltógombot és könnyűfém sportpedálokat is kapunk a pénzünkért. A mai elvárásoknak megfelelően Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink kompatibilis Swift Sport központ kijelzője 7 colos képátlójú és érintésérzékeny.
44 százalékkal nagyobb nyomaték
Míg a kifutó modellben egy 1,6 literes szívómotor található a maga 136 lóerős teljesítményével és 160 Nm-es nyomatékával, addig az új Swift Sport 1,4-es turbómotorja már 140 lóerős (5500-as fordulaton) és 230 Nm-es (2500-3500-as fordulaton). A gyártó szerint a 4,2 kg/Nm-es érték a kategória egyik legjobbja, a hivatalos gyorsulási adatokat és a végsebességet azonban furcsa módon egyelőre még nem hozták nyilvánosságra. Várakozások szerint a 0-100-as sprint kevesebb mint 9 másodpercig fog tartani, a végsebesség pedig jóval 200 km/h fölött alakul majd.
A fogyasztási adatokról sem beszéltek még a gyáriak, így nem tudni, hogy a 37 literes üzemanyagtank körülbelül mekkora távolság megtételét teszi lehetővé.
Az egyes piacokon automataváltóval is elérhető harmadik generációs Swift Sport nálunk hatsebességes kéziváltóval lesz kapható, mely elődjénél rövidebb váltóúttal és gyorsabb váltással kecsegtet. Egyelőre körülbelül ennyit lehet tudni erről az ígéretesnek tűnő és remélhetőleg nem túl magas áron debütáló, elsőkerékhajtású sportos kisautóról, melynek első menetpróbáját már most várjuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.