Az Audi és az AltaDevices napelemeket integrálna az elektromos Audik napfénytetőjébe, hogy ezzel csökkentse a kocsik energiaéhségét.
Bő egy évvel ezelőtt jelentette be az Audi azt az igencsak ambiciózus tervet, amit ha megvalósítanak, szó szerint az ingolstadtiak diktálnák a tempót az elektromos autók gyártása terén. Az elképzelés szerint 2018-tól évente jönne egy ilyen autó. Most egy újabb elképzeléssel álltak elő, amitől még modernebb elektromos autókat készíthetnek.
Az Engadget beszámolója szerint a Hanergy leányvállalataként működő AltaDevices és az Audi egy olyan különleges, vékony és rugalmas napelemen dolgozik, amelyet az autók napfénytetőjébe építenének be. A kiépített rendszer a tervek szerint annyi áramot termelne, amivel képes lenne az autó másodlagos elektromos eszközeit, például az ülésfűtést vagy a légkondit üzemeltetni. Ennek köszönhetően az autó akkumulátorában több energia marad, így növekedhet a hatótávolság is. Az első prototípust az idei év végére ígérik a fejlesztők.
Az Audi ugyanakkor nem állna meg itt, a jövőben ugyanis az autó teljes tetejét napelemekkel borítanák be, ami tovább fokozná az elektromos autó hatékonyságát.
A terv valóban jól hangzik, a kérdés csak az, hogy mennyire lehetne megvalósítani mindezt. A jelenleg kereksedelmi forgalomban kapható napelemek ugyanis egyelőre nem tudnak annyi elektromos áramot termelni, hogy az jelentős mértékben befolyásolja az autók hatótávolságát.
Elon Musk korábban úgy nyilatkozott, a Teslánál is gondolkodtak már ilyen megoldásban, azonban Musk szerint a tetőbe épített napelemekkel 20-30 mérföldnyi töltést lehetett volna egy nap alatt begyűjteni, ami jó esetben 48 km-t jelent. Ennyiért pedig nem érte volna meg az egész. Ez persze egy városi oda-vissza ingázásnál bőven elég lehet, de hosszú távon továbbra sem tűnik hatékonynak a megoldás.
A Toyota ugyanakkor meglépte a fejlesztést, ők a legújabb Prius tetejében integráltak egy 900 ezer forintos napelemet. A gyártó szerint egy napsütéses napon ily módon körülbelül annyi energia nyerhető, amivel 5 kilométert tehetünk meg, és ez éves szinten körülbelül 1000 kilométernyi "ajándék" hatótávolságot jelent.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.