Autó hvg.hu 2017. május. 23. 10:26

Ki gondolta volna: ikonikus elektromos sportkocsi jön a Skodától

A cseh márka hamarosan teljes pályás elektromos letámadásra készül, melynek fontos eleme lesz egy nosztalgikus húrokat is megpengető, de vadonatúj sportautó.

A Skoda 1970 és 1980 között mintegy 57 ezer példányban gyártotta le azt a 110R típusjelzésű kupét, melyre mind a mai napig sokan mint az egyik legszebb szocialista autóra emlékszünk vissza. Remek hír, hogy a 110R feltámadhat, de nem ám holmi 62 lóerős 1,1 literes benzinmotorral, hanem egy szupermodern elektromos hajtáslánccal.

Christian Strube, a Skoda technikai fejlesztésekért felelős vezetője az Auto Expressnek azt nyilatkozta, hogy hamarosan érkezni fog egy leginkább 21. századi 110R utódnak tekinthető új Skoda modell, mely a kor elvárásainak megfelelően tisztán elektromos meghajtással fog rendelkezni. Azt egyelőre nem tudni, hogy ez az izgalmasnak ígérkező elektromos kupé pontosan mikor lát majd napvilágot, az viszont biztos, hogy egyike lesz annak az öt villanymotoros Skodának, mely 2025-ig meg fog érkezni a kereskedésekbe.

Skoda

A Skoda várhatóan 2019-ben dobja piacra a tisztán elektromos meghajtású Citigót, melyet egy évvel később követhet a Vision E SUV koncepcióautó tömeggyártására érett végleges változata. Ezt követően egy további divatterepjáró és egy családi autó érkezik majd a Skodától tisztán elektromos meghajtással, és valamikor ez idő tájt debütálhat az említett villanymotoros sportkupé is.

Ugyan nem elektromos, de mindenképpen érdekes Skoda az általunk nemrégiben a Balatonnál alaposan körbefotózott Hoffmann & Novague R200, mely az ikonikus Skoda 130 RS versenyautó 40. születésnapjára készült, és nem mellesleg Audi R8 alapokra épül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.