Autó hvg.hu 2016. december. 19. 06:45

Kitalálták az autós Airbnb-t – így működik

Az utóbbi pár év egyik legnagyobb dobása az lakásmegosztás. Kérdés, hogy autóval is működik-e.

A Citroën és a TravelCar cég, amelynek egyébként az autóvállalat egyik tulajdonosa talált ki egy olyan megoldást, amelyben az új városi kisautóját a Citroën C1-est úgy tudjuk lízingelni, hogy ideális esetben 0 euróba kerül havonta.

A kontraktusban azt kell vállalnunk, hogy havonta 20 napon más is használhatja az autónkat. Azok viszont, akik kibérlik a kocsinkat, fizetnek kilométerenként 0.05 eurót. Amennyiben a kocsi mind a teljes 20 napos kihasználtsággal működik, a cég fizet nekünk cserébe 149 eurót, amely teljes egészében fedezi a lízingdíjunkat.

A szolgáltatás jövő januárjával indul, ötszáz ilyen autóval. A kocsikat a bérlőknek olyan pontokon kell a használat után letenni, amelyek a TravelCar pontjai, ilyenek jellemzően egy vasútállomás vagy repülőtér.

Jogos kérdés, hogy mi van, ha rongálódik az új autó? A TravelCar fedezi a biztosítást is és a futásteljesítmény is limitált, 75 ezer kilométerig három évre. Mivel az ilyen városi kisautókkal átlagban, Franciaországban 15 ezer kilométert mennek, a havi 20 napra számított 75 ezer kilométeres felső limit a három évre nem jelenti, hogy széthajtják az autót.

Végeredményben a tulajnak 10 napja marad havonta használni az autóját, de persze kap lehetőséget arra is, hogy ne legyen szabad státuszban az autója, amikor neki kellene. Annak is van felső határa, mennyit kereshet a három év alatt, amire az ajánlat szól. A felső limit 5600 euró vagyis, a kocsi újkori árának a felét szerezheti meg. A C1-es nagyjából 10-11 ezer euróba kerül.

A megoldást az Airbnb-hez hasonlítja a Citroën, miszerint, amikor használaton kívül van egy eszköz és csak vinné a pénzt, akkor próbáljuk meg inkább optimalizálni. Hát, érdekes ötletnek tűnik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.