Az amerikai eladási adatok szerint a luxusszedánok között tarolt a Model S.
Valamit nagyon tudhat a Tesla, amivel képes megfogni a luxusszedán iránt érdeklődő amerikaikat – legalább is ez derül ki a Bloomberg legutóbbi jelentéséből. Az eladási adatok szerint ugyanis a Model S továbbra is piacvezető, olyan márkákat utasítva ezzel maga mögé, mint a Mercedes vagy a BMW.
2016 harmadik negyedévében mintegy 9156 Model S-t adtak el a tengeren túl, ami a tavalyi 5756 darabhoz képest 59 százalékos növekedést jelent. A Mercedes-Benz S-osztály piaci részesedése ehhez képest 9 százalékkal 4921 darabra csökkent. A 7-es BMW viszont hatalmas, 219 százalékos(!) növekedést produkált. Igaz, volt is honnan, 2015 harmadik negyedévében ugyanis csak 1140 eladott modellt jegyezhettek fel maguknak, míg most 3634-et. És még ez is kevés volt ahhoz, hogy lenyomják a Teslát. A további sorrend az alábbiak szerint alakult.
Érdekes kérdés azonban, milyen hatással lesz majd a Model 3 érkezése a Model S eladási számaira. Persze aki luxusszedánt akar magának, az valószínűleg nem választaná a Model 3-at. 400 ezer darabot azonban már eladtak belőle, a 35 ezer dolláros ár (kb. 9,4 millió forint) pedig kellően vonzó ahhoz, hogy a megjelenésében nem sokkban különböző Model S helyett inkább ezt válasszák a vásárlók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.