Meghalt tesztelés közben a győri Audi egyik fiatal mérnöke
Egy Lamborghinit tesztelt két mérnök az écsi Rába-ringen kedden délután, az autó kisodródott. A vezető meghalt, mellette ülő kollégája könnyebb sérülést szenvedett – írja a Kisalföld. A lap úgy tudja, hogy a sofőr néhány napja kötött házasságot és nászútra készült.
Az Audi Hungaria mérnökei egy Lamborghini Huracánt teszteltek, amikor vélhetően gyorshajtás miatt a pályáról kisodródott az autó és szalagkorlátnak csapódott. A 31 éves sofőrt kritikus állapotban vitték a mentők a győri kórházba. Sérülései az élettel összeegyeztethetetlenek voltak, nem tudták megmenteni – írja a lap.
A sofőr mellett ülő másik mérnököt megfigyelésre vették fel a Petz-kórház baleseti osztályára – közölte Oláh Attila orvos igazgató.
Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria kommunikációs vezetője megerősítette a tragédia hírét. Elmondta, hogy munkatársai valóban tesztelésen vettek részt. A baleset részleteit ők is vizsgálják, nyilatkozni annak eredménye után tudnak. Osztoznak a család gyászában – tette hozzá.
A Kisalföld szerint a fiatal férfinak hétvégén volt az esküvője, feleségével most indultak volna nászútra. Szabadságot vett ki a hét első napjaira, de az autókért rajongó mérnök kapott az alkalmon, amikor felhívták: ő is mehet a Lamborghini tesztelésére.
Egy ilyen autót hivatalos tesztelés során nem vezethet mindenki. A néhai mérnök raliversenyeken is részt vett, speciális vizsgával rendelkezett. Ralisként ugyanakkor nem ilyen sportautókat vezetett, hanem Ladával versenyzett. Nemrég került az Audihoz, a Budapesti Műszaki Egyetemen végzett korábban, Németországban is képezte magát. Munkatársai döbbenten fogadták szerdán a hírt.
A Lamborghiniben utazó másik mérnököt is megkereste a lap, ő nem kívánt nyilatkozni.
A rendőrség gondatlanságból elkövetett, halálos közúti baleset okozásának megalapozott gyanúja miatt rendelt el vizsgálatot. A baleset részleteiről nem nyilatkoznak ezúttal, arra hivatkozva, hogy az magánterületen történt.
Az écsi Rába-ring a Rába Holding tulajdonában van, és bár titkos adatként kezelik, hogy a pályát kiknek és milyen sűrűn adják ki, azt azért tudni lehet, hogy rendszeresen vannak ott versenyek és tesztek.
A mostani nem az első baleset volt: 2004. május 1-jén ketten haltak meg itt egy versenyen.