Az olaszok 1966-ban mutatták be a Lamborghini Miurát, amely a korszak leggyorsabb közúti autójának számított. A kerek évforduló alkalmából legendás helyszínre vittek két múzeumi példányt.
Az 1966-ban bemutatott Lamborghini Miura nem csupán megalapozta a márka hírnevét a sportkocsigyártók között, de sokak szerint ez a típus tekinthető az első modern szupersportautónak. Nem túlzás hát legendaként emlegetni, főleg úgy, hogy eltelt ötven év, mióta bemutatták a Genfi Autószalonon. A 4.0 literes V12-es motorral szerelt típust ezután 1973-ig gyártották, de mindössze 764 példány készült belőle, így manapság igen nagy kincsnek számít egy-egy eredeti példány birtoklása.
A kerek évforduló alkalmából a Lamborghini múzeum elővett két hibátlan állapotú példányt a raktárból és elvitték őket a híres Szent Bernát hágó kanyargós szerpentinjeire, ahol az Olasz meló című film híres jeleneteit forgatták, a csúcson pedig összehoztak egy találkozót két egykori lamborghinis mérnökkel, Paolo Dallarával és Paolo Stanzanival, valamint Marcello Gandinivel, a Miura tervezőjével, aki akkoriban a Bertone stúdiónak dolgozott.
Hogy hogyan kezdődött a Lamborghini története, és mi mindenen ment keresztül a cég az évek során, arról itt írtunk korábban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.