A BMW 7-es sorozatában debütál a világ első négyturbós dízelmotorja. Az új erőforrás a 750d xDrive és 750Ld xDrive modell-párosban mutatkozik be, 400 lóerő maximális teljesítménnyel és 760 Nm csúcsnyomatékkal.
Napra pontosan két hete röppent fel a hír, hogy a BMW motorpalettája hamarosan egy új fejlesztésű dízelmotorral gyarapodik, amit nem kevesebb, mint négy darab turbófeltöltővel látnak el. A bajorok akkor még meglehetősen szűkszavúak voltak az új erőforrással kapcsolatban, most viszont hivatalosan is közzétették a legfontosabb részleteket. A világ legerősebb hathengeres dízelmotorja a 750d xDrive és 750Ld xDrive modell-párosban mutatkozik be, 400 lóerő maximális teljesítménnyel és 760 Nm csúcsnyomatékkal.
A 3.0 literes erőforrás műszaki alapját a BMW TwinPower Turbo technológiája adta, amely immáron négy, eltérő fordulatszám-tartományokban és megosztott terhelés szerint működtetett turbófeltöltővel, valamint 2500 bar maximális nyomású Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel dolgozik együtt. Ez, a két legfőbb technológiai innováció elvileg mind a teljesítmény-leadás, mind pedig és hatékonyság tekintetében jelentős előrelépést ígér.
Az új 750d xDrive 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 3 tizeddel múlja felül az új erőforrás elődjének hasonló értékét. A sportos dízelmotor percenkénti 4400-as főtengely-fordulatnál 400 lóerő maximális teljesítményt küld 7-es sorozat mind négy kerekére, az erőforrás teljesítmény-leadása azonban leginkább az alacsonyabb fordulatszám-tartományban jelentkező gyorsabb és intenzívebb forgatónyomatékban kerül előtérbe.
Már percenkénti 1000-es főtengely-fordulatnál rendelkezésre áll 450 Nm nyomaték, a hajtáslánc 760 Nm csúcsnyomatéka pedig 2000 és 3000 közötti főtengely-fordulat esetén van jelen. A dízelmotor teljesítmény-leadása a nyolcsebességes Steptronic automataváltóval alacsonyabb fordulatszámnál is közvetlen gázreakciót kínál, a négy turbófeltöltő megosztott terhelésével pedig az erő magasabb fordulaton sem fogy el. A 750d xDrive és a 750Ld xDrive modellek végsebességét az elektronika 250 km/óránál korlátozza.
A bajorok valaha kínált legerősebb dízelmotorja az extra teljesítményt elvileg takarékos üzemmel párosítja. Az 5-ös sorozatban, az X5 és X6 modellekben, valamint a 7-es sorozat előző generációjában dolgozó 381 lóerős, háromturbós dízelmotorhoz képest az új motor a 19 lóerős teljesítmény-növekedést és a 20 Nm forgatónyomaték-többletet 11 százalékkal alacsonyabb átlagos üzemanyag-fogyasztással párosítja. Mindez azt jelenti, hogy 750d xDrive az EU-ciklus hivatalos tesztkörén 100 kilométerre vetített 5,7 literes üzemanyag-fogyasztást és kilométerenkénti 149 gramm kombinált károsanyag-kibocsátást produkált.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.