Autó hvg.hu 2015. október. 31. 08:47

Íme a legújabb Audi, egy ezer lóerős, dízel-hibrid mozdony

Valójában nem a négykarikások gyártották, hanem az Alstom, de az Audi embléma azért rákerült az orrára, mert az ingolstadti gyárlétesítményben állították munkába.

Mostantól egy plug-in hibrid (azaz hálózatról is tölthető) dízelmozdony orrán is ott díszeleg az Audi négykarikás emblémája, ugyanis a napokban munkába állítottak egy ilyen szerelvényt az ingolstadi gyárlétesítményben.

Az ezer lóerős Alstom mozdonynak köszönhetően energiahatékonyabb, gazdaságosabb és környezetbarát módon szállíthatóak az alkatrészek, és az autók az üzemen belül, hiszen egy feltöltéssel akár két órányi elektromos működésre is képes az új mozdony.

Alstom

A létesítmény 18 kilométernyi sínpályáján naponta akár 75 manővert is végrehajthatnak a mozdonyvezetők, melynek eredményeként évente átlagosan 3800 üzemórát teljesítenek a szerelvények. Mindez azt jelenti, hogy az új elektromos mozdony révén akár hatvan tonnával kevesebb szén-dioxidot kerülhet a levegőbe egy év alatt.

A plug-in mozdony további előnye, hogy a gyárépületeken belül kizárólag elektromos üzemmódban közlekednek vele, a szünetekben pedig egyből csatlakoztatni tudják a töltőhöz, ha pedig menet közben fogytán lenne az energiája a dízelmotorja is besegíthet neki.

Alstom
Alstom
Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.