Hétmillió forint alatt kínálja a cseh márka zászlóshajójának puttonyos változatát, a Skoda Superb Combit.
„Tíz évvel ezelőtt még nem gondoltuk, hogy ilyen lesz a választék” – mondta Dalnoki Balázs, a Skoda márkaigazgatója, amikor minap itthon is megkezdődött az új Superb kombiváltozatának értékesítése. A szakember voltaképpen arra utalt, hogy a VW tulajdonában álló cseh autógyár a tavalyi mintegy egymillió négykerekű kibocsátása után 2018-ra már megcélozta az 1,5 milliós termelési darabszámot, amit mindenekelőtt a modellkínálat további bővítésével, köztük a ma oly divatos új, és a Yetinél nagyobb suv típusokkal kíván elérni.
A Skoda zászlóshajójának számító új Superb valójában már hónapok óta kapható, a modell bemutatóján ott volt a hvg.hu is, de a márka képviselői úgy is gondolhatták, hogy a csak most megérkezett furgon még egy alkalom a hírverésre. Annyi bizonyos, hogy aki nagy rakterű, egyúttal szép vonalú és korszerű technikájú kocsit akar, bizonyára nem csalódik.
A motorválaszték: |
Benzinmotorok: 1,4 TSI - 125 LE/200 Nm, 1,4 TSI ACT (hengerlekapcsolós) - 150 LE/250 Nm, 1,8 TSI - 180 LE/320 Nm, 2,0 TSI - 220 LE/350 Nm, 2,0 TSI - 280 LE/350 Nm
|
Már a szedán változat is fejedelmi utasfülkét kínál, de a puttonyos még erre is rátesz: a csomagtartó helyből 660 literes, s ha lehajtjuk az üléseket (beleértve az első utasét), akkor 2900 liternyi rakodóhelyhez jutunk. Ez a teherautónyi csomagtér a legnagyobbak közé tartozik a középkategóriában, a BMW 5-ös, vagy az Audi 6-ost méretét is felülmúlja.
Ráadásként az XXL-re szabott Superb megkapta a Passattal is vetekedő technikát anyavállalatától, ami az alacsonyabb árat figyelembe véve jókora házon belüli konkurenciát hozhat az árérzékeny piacokon, így a magyaron is. A jármű műszaki tulajdonságairól, felszereltségéről már a bemutatkozásakor írtunk, amiből talán érdemes kiemelni, hogy a prémiumosan kidolgozott Superb esetében is elérhetők azok a vezetői segédrendszerek, amelyek élvezetesebbé, biztonságosabbá teszik az utazást.
Ezek sorában kiemelhető az adaptív tempomat, amely az első lökhárítóba épített radarral többek között figyeli az előtte haladó járműhöz mért távolságot, s vész esetén figyelmezteti a vezetőt, sőt ha kell, fékezéssel segíti a vezetőt. Ugyancsak hasznos az intelligens világításszabályozás is, amely a szembejövők elvakítása nélkül, automatikusan kapcsolja le a távolsági fényszórókat.
A Superb Kombi bevezető áron 7 millió forint alatt startol. A Skoda vezetői azonban megjegyezték, hogy a nyár óta megrendelt mintegy 400 Superb, köztük 86 kombi többségét magas felszereltséggel és dízelmotorral kérték. A márka illetékesei abban is bíznak, hogy VW motorcsalási botránya nem veti vissza a Superb kellendőségét, s jövőre már 1500 darabos eladással számolnak.
A legfrissebb újdonságokért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |