Az új Opel Astra minden műszaki paraméterében fejlődött az elődjéhez képest: könnyebb, tágasabb, takarékosabb, erősebb és komfortosabb.
A Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierét az új Opel Astra. A magyarországi importőr, exkluzív módon, néhány nappal korábban, nálunk is megmutatta a modellt. Ami legalábbi ilyen fontos, már árakat is tudunk.
Az új Astrával szembeni legfőbb célkitűzés egy lényegesen könnyebb, takarékosabb, agilisabb, komfortosabb kompakt méretű autó létrehozása volt, mint az előző generáció. A bemutató után kijelenthető, hogy a tizenegyedik generáció egyértelműen teljesíteti a célokat.
Modelltől és felszereltségtől függően akár 200 kilogrammal könnyebb, a hivatalosan K-jelű Astra, főképp a teljesen új jármű-architektúra jóvoltából. A 4,37 méteres kocsi öt centit rövidült az elődjéhez képest, magassága 2,5 centiméteres csökkenés után lett kereken 1,48 méter. Kívül kisebb, belül tágasabb lett: hátul 35 milliméterrel nőtt a lábtér az eddigihez képest. A komfortosságot növeli, hogy minimumra szorították le a kapcsolók és a gombok számát a kabinban, az érintőképernyőre telepítve az infotainment-funkciók zömét.
A szentgotthardi Opel motorgyár révén különösen fontos kapcsolatot képezünk a német márka autóival. Az Astrába teljesen új motorportfólió került: 95 lóerőtől egésze 200 lóerős teljesítményig. Először alkalmazták a teljesen új 1.4 Ecotec Direct Injection Turbót. A súlytakarékos alumíniumépítésű, négyhengeres konstrukció két teljesítményszinttel rendelhető, 125 lóerős vagy 150 lóerős változatokban. A benzines kínálat legtakarékosabbja ugyanakkor a 105 lovas egyliteres, háromhengeres 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo. A dízel vonalat az 1.6 CDTI erősíti, amelynek teljesítménylépcsői: 95, 110, 136 lóerő.
A legfrissebb Opel Astra alapáron 4 350 000 forintba kerül majd, míg a legmagasabb, Dynamic felszereltséggel 6-6,5 millió forintot érheti el az ára.
Ha nem szeretne lemaradni az új Opel Astra bemutatójáról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |