Ahogyan várni lehetett, a Citroen Cactus nyitott tetős változatával lesz egy igazán bohókás, a Saint Tropez-i csendőrök vicces Citroen Méhariját megidéző mai autója a francia márkának.
A koncepció, amely a Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be, tényleg tekinthető a 1968-tól húsz éven át gyártott autó utódjának. A Louis de Funes filmek csendőrautója mára Cactus M-néven fut és igazán életstílus autó, a „tetejére” például két normálméretű szörfdeszka simán rögzíthető. A kabin vízálló anyagokból készült, a szőnyegeknél vízelvezető járatokkal, és sokkal puritánabb is, mint a Cactusé. Van egyfajta teteje is a kocsinak, ami leginkább olyan, mint egy sátorponyva.
A kocsi eleje és hátulja lényegében azonos a Cactusszal a többi elemet teljesen újratervezték. Míg a Cactus négyajtós, addig az újdonság csak kettő. Ezek az ajtók mivel jóval nagyobbak, több műanyagelemet használtak hozzájuk, amelyek révén méretük ellenére nem lettek nehezek. A motortérbe egy 1.2 literes 110 lovas benzinmotor került, ami nagyjából tartja ugyanazokat a fogyasztási jellemzőket is, mint a sztenderd Cactus.
A kocsi eleje és hátulja lényegében azonos a Cactusszal a többi elemet teljesen újratervezték. Míg a Cactus négyajtós, addig az újdonság csak kettő. Ezek az ajtók mivel jóval nagyobbak, több műanyagelemet használtak hozzájuk, amelyek révén méretük ellenére nem lettek nehezek. A motortérbe egy 1.2 literes 110 lovas benzinmotor került, ami nagyjából tartja ugyanazokat a fogyasztási jellemzőket is, mint a sztenderd Cactus.