Autó hvg.hu 2015. április. 01. 12:28

Se klímája, se rádiója, se tetetje, mégis ez a legjobb Porsche Boxster

Az új Spydernél egy számít: a vezetési élmény.

Pénteken nyitja meg kapuit a New York-i Autószalon, ahol főként az amerikai piacra szánt újdonságokkal találkozhatnak a látogatók, de mivel nemzetközi mustráról van szó, néhány európai modell is itt tartja a világpremierjét.

Az egyik ilyen, és talán legjobban várt újdonság az új Porsche Boxster Spyder, ami a stuttgartiak középmotoros roadsterének az eddigi legkönnyebb és legerősebb változata.

Porsche

A Cayman GT4-ről származó első lökhárítóról, a részben manuálisan nyitható vászontetőről és a jellegzetes „buborékos” motortakaró elemről felismerhető Spyderben a 3.8 literes, hathengeres boxermotor 375 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre, kizárólag hatfokozatú manuális váltóval párosítva.

Mindez 4,5 másodperces nulla-százas gyorsulást és 290 kilométer/órás végsebességet biztosít, ami mellé 20 milliméterrel ültetett sportfutómű és a 911 Carrerából származó nagyteljesítményű fékek is járnak, hogy az úttartással és a megállással se legyen gond.

Porsche

Az utastér kialakításánál sem volt szempont a luxus, így a szériaülések helyett könnyített vázas kagylók kerültek az autóba, a kormányt pedig lecserélték egy 360 milliméter átmérőjű darabra, ami kellően direkt áttételezést kapott.

A súlycsökkentés érdekében ráadásul olyan alapvető kényelmi funkciókat is kihagytak az autóból, mint a rádió és a klíma, viszont az opciós listán azért megmaradtak, csak vállalni kell a velük járó súlytöbbletet.

Az új Porsche Boxster Spyder forgalmazása júliusban kezdődik Németországban 79.945 eurós indulóáron, ami átszámítva mintegy 24 millió forint.

Porsche
Porsche
Porsche
Porsche

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés