Az új Spydernél egy számít: a vezetési élmény.
Pénteken nyitja meg kapuit a New York-i Autószalon, ahol főként az amerikai piacra szánt újdonságokkal találkozhatnak a látogatók, de mivel nemzetközi mustráról van szó, néhány európai modell is itt tartja a világpremierjét.
Az egyik ilyen, és talán legjobban várt újdonság az új Porsche Boxster Spyder, ami a stuttgartiak középmotoros roadsterének az eddigi legkönnyebb és legerősebb változata.
A Cayman GT4-ről származó első lökhárítóról, a részben manuálisan nyitható vászontetőről és a jellegzetes „buborékos” motortakaró elemről felismerhető Spyderben a 3.8 literes, hathengeres boxermotor 375 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre, kizárólag hatfokozatú manuális váltóval párosítva.
Mindez 4,5 másodperces nulla-százas gyorsulást és 290 kilométer/órás végsebességet biztosít, ami mellé 20 milliméterrel ültetett sportfutómű és a 911 Carrerából származó nagyteljesítményű fékek is járnak, hogy az úttartással és a megállással se legyen gond.
Az utastér kialakításánál sem volt szempont a luxus, így a szériaülések helyett könnyített vázas kagylók kerültek az autóba, a kormányt pedig lecserélték egy 360 milliméter átmérőjű darabra, ami kellően direkt áttételezést kapott.
A súlycsökkentés érdekében ráadásul olyan alapvető kényelmi funkciókat is kihagytak az autóból, mint a rádió és a klíma, viszont az opciós listán azért megmaradtak, csak vállalni kell a velük járó súlytöbbletet.
Az új Porsche Boxster Spyder forgalmazása júliusban kezdődik Németországban 79.945 eurós indulóáron, ami átszámítva mintegy 24 millió forint.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |