Bernd Mayländer 2015-ben az 510 lóerős Mercedes-AMG GT S-sel fog pályára hajtani, ha szükség lesz rá, nagy baj esetén pedig a szintén új fejlesztésű, 510 lóerős kombi C-osztály orvosi autót fogják beküldeni.
A több hónapos téli pihenő után hétvégén végre elrajtol a 2015-ös Forma-1-es szezon Ausztráliában, amelyre nem csak a csapatok készültek új autókkal, hanem a biztonsági és orvosi autót gyártó Mercedes-Benz is. Mivel a sirályszárnyas ajtóiról ismert SLS AMG-nek megszűnt a gyártása, várható volt, hogy a németek a Safety Car-t is lecserélik a helyébe lépő újdonságra. Ennek megfelelően Melbourne-ben már az új Mercedes-AMG GT S fogja felvezetni a mezőnyt, amit szokás szerint a 43-éves, német származású Bernd Mayländer fog vezetni.
Az egykori DTM-versenyző Mayländernek nagy tapasztalata van az F1-es biztonsági autó vezetésében, hiszen immáron tizenöt éve ül a volánja mögött, az új szolgálati autóját viszont még neki is szoknia kell majd. A leköszönő SLS AMG 591 lóerejével szemben az AMG GT S biturbó 4.0 literes V8-as motorja „mindössze” 510 paripát és 650 Nm csúcsnyomatékot produkál, amit a hétfokozatú automata sportváltón keresztül juttat el a hátsó tengelyre. Mindez 3,8 másodperces nulla-százas állórajtot és 310 kilométer/órás végsebességet biztosít számára, ami tökéletesen elegendő az F1-es autók felvezetéséhez.
Amolyan fricskaként a Mercedes a Safety Car nagy teljesítményű kipufogójára is felhívja a figyelmet, amiből valószínűleg vérpezsdítőbb hangok fognak előtörni, mint az azt követő V6-os versenyautókból. Mindenképp említést érdemel még az AMG GT S futóműve is, hiszen a Dynamic Plus csomag részeként feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat, valamint nagyobb negatív dőlésszögű első kerekeket és sebességérzékeny kormányrendszert kapott. Ha már a kerekek szóba kerültek, a németek azt is kiemelték, hogy standard méretű abroncsokon gurul az autó, elöl 265/35 R 19, hátul pedig 295/30 R 20 méretben.
Nem csak a biztonsági autó cserélték le az idei szezonra, hanem az orvosi járművet is, aminél szintén maradt csillagos embléma, hiszen az új Mercedes-AMG C 63 S kombi lépett a régi helyére. Az AMG GT-hez hasonlóan ebben is a 4.0 literes biturbó V8 dolgozik 510 lóerővel, a maximális nyomtéka viszont 700 Nm. A csomagtartója 490 literes, amiben minden fontos orvosi műszer helyet kapott, köztük defibrillátor és lélegeztető gép is. Remélhetőleg minél kevesebb alkalommal látjuk majd pályára gurulni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |